Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Har jobbet 100% i mange år, i det private næringsliv, spennende og krevende jobb. Har i en periode nå jobbet 6 timers dager.Tar ut deler av fødselspermisjonen,sønnen min er 1 år. Men jeg føler at jeg jobber mer inntenst enn før og at arbeidsgiver får 100% innsats til 80% lønn. Flere som har det sånn? Har vurdert å gå ned i 80% fast, men lurer nå på om det er det rette.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Du sløva vel mer før da =P Hehe! Så lenge du ikke har en jobb der du tar med deg arbeidet hjem, er det vel ikke noe å si på det. Er man på jobb, så skal man jo helst jobbe =)
BEA-77 Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Jepp, det er visst et faktum at det er sånn også, tror jeg leste en artikkel om dette i KK. Tidligere forsøkte jeg meg på å samle opp overtid og avspasere dette med en dag i uken. Men arbeidsmengden var som før og jeg hadde det så stressende de dagene jeg var på jobb, at jeg stort sett endte i sofaen hele fridagen. Slik skal jeg ikke gjøre det igjen...
wirre;o) Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 det er urimelig i min jobb, da vi er to som utfører samme jobb. Min kollega jobber 100% og har i utgangspunktet bedre betalt enn meg, tiltross for at vedkommende har kortere fartstid i yrket enn meg. Jeg utfører samme jobben i 80%-stilling.
Vårsommer Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg jobber 80% og har 100% arbeidsmengde. Er alltid stresset på jobb. Arbeidsgiveren min vet dette og gjør ingenting med det heller. Tenk deg godt om. Spør din arb.giver om du faktisk får redusert arbeidsmengde hvis du søker om å jobbe redusert.
Line_78 Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Har selv vurdert 80% stilling, men det jeg har hørt fra andre som har gått ned fra 100% til 80% er at de fortsatt gjør den samme jobben og aldri rekker å få avspasert det de har jobbet for mye. Jobben er jo fortsatt der, og det er ingen som "tar fra deg" arbeidsoppgaver. Så man ender opp med 80% lønn for full jobb. Men det er jo også litt opp til en selv også da, at man må være tydelig på at man da ikke kan ha like mange oppgaver som når man hadde 100% stilling. Er jo forskjellig ut fra hva slags type jobb man har også da selvfølgelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå