Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Er så lei meg fordi forholdet til meg og samboeren min skranter veldig om dagen! ..og det er helt sikkert like mye min feil som hans bare så det er sagt! Stemningen er stor sett irritert, føler at nesten uansett hva han gjør så irriterer det meg! Før vi fikk barn følte jeg at vi var så utrolig like, samme intereser og ønsket de samme tingene for framtiden! Men etter at vi fikk datteren vår for 1 år siden har ting fjorandret seg! Eller kanskje det endret seg mens jeg gikk gravid, vet ikke jeg! Jeg ønsker at vi kan gjøre ting sammen som en familie, når det er helg hadde det vært koselig å tatt seg en tur i marka eller noe; er så masse jeg hadde sett for meg at vi skulle gjøre sammen: men samboeren min er så utrolig treig!! ..om jeg i det hele tatt får han med meg er det etter mye masing, og da er jo litt av kosen borte spør du meg! Ellers har vi ulik mening om barneoppdragelse, hvor mye gråt som tåles etc.. sikkert mange som har det sånn; men er så slitsom abnår vi stort sett er uenige i det meste som skal skje i løpet av en dag, fra vi står opp til vi legger oss! Et annet stort problem er at jeg ikke orker sex og nærhet; blir nesten kvalm når han tar i meg, stort sett alltid når vi har lagt oss for kvelden! Vi har hatt ei slitsom jenter med kolikk og soveproblemer, enda har hun ikke sovet over en natt uten å være våken!! kanskje ligger noe av problemet der, at jeg er sliten.. er vondt å avvise, men kjenner at eg ikkje vil ha sex når jeg er sliten og i tillegg ting er så ampert mellom oss! Har mens jeg var yngre latt meg utnytte av to gutter som jeg var forelska i, og etter at jeg ble eldre og lærte å sette grenser ble det viktig for meg å koble sex med gjengjeldt kjærlighet (klisje,men dere skjønner hva jeg mener!!). Er derfor usikker på om grunnen til at jeg ikke orker sex er det faktum at jeg er slitne, eller om det er fordi kjærligetten mellom oss er borte og hodet mitt sier at dette ikke er rett for meg basert på mine tidligere erfaringer.. er så usikker på hva jeg skal gjøre!! ..er så redd for å ta opp en prat, også ender vi med å si noe som kanskje ikke skulle blitt sagt! Er det noen som har litt erfaring med forhold som sliter og som har opplevd at ting bedrer seg litt etterhvert? Er så redd for at jeg ikke elsker han mere.. Eller kanskje jeg er litt deprimert igjen..? har vokst opp med alkoholiserte foreldre, og fikk min første reaksjon på det rett før jeg ble gravid; mulig det er alt som ikke er bearbeidet som spiller meg et puss! ..ikke lett å skille mellom følelsene sine alltid.. Blir veldig glad om noen kan dele erfaringer i forhold til parforhold som sliter; og hva dere gjorde for å få orden på ting!!
BabyPeach Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Jo lengre man går sånn uten at noen tar det opp eller at man snakker grundig sammen, jo større blir "veggen" man bygger mellom hverandre.. Ta det store steget og la begge to prate helt ut om hvordan man føler det HELT uten bebreiding. Si "når du gjør dette får det meg til å føle det slik" og fokuser på egne følelser. Snørr og tårer blir det nok men om begge får snakket ut blir man mye nærmere hverandre og kan begynne å snakke om løsningene- hva man kan bli enige om for å komme seg videre med forbedring av forholdet som mål.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå