Gå til innhold

Blir gaaaaaaal av denne ungen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

La han klokka 7 og han ligger fortsatt å maser om alt mulig rart. Skulle kose meg med skal vi danse, jeg, men blir jo så stressa av at han ligger og skriker og maser. Booookaaa!!! Tisssaaaaaaa!(har skiftet sengetøy en gang nå). Peeeetteeeeee(dyna). Blir gal! Han er to år og klarer fint å ta på seg dyna selv. Sparker den av seg og skriker at jeg skal ta den på igjen.

Og jeg blir så fryktelig sint! Er sykemeldt fra jobben i barnehage fordi jeg er hormonell og har kort lunte. Send meg styrke noen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 2åring er akkurat likedan, et skikkelig lite monster så fort tannpuss og retning etasjen med soverom plottes inn. Helt gruuuusomt. Og gjerne mange mange timer med kamp hver eneste kveld. Terror asså, vil jo så gjerne at de små skal være blide og glade.

Skrevet

styrke styrke styrke:)

Han sovmer nok snart!

Hva gjør han hvis du løar vær å legge over han dyna? Gjør han det selv? Tras er jeg ikke særlig god på altså, min baby kan ikke nskke ennå:)

Skrevet

hehe.. høres ut som min 2 åring det der..hehe

Skrevet

Nå er det ihvertfall blitt stille inne på rommet hans etter at jeg skrev innlegg her i stedet for å gå inn å gjøre som jeg vile. Han hyla og skreik en stund, men nå er det stille. Må vel bare blir strengere med han. Han vet han som regel får viljen sin.

Også jeg som synes det er såå teit med andre som blir tvinnet rundt lillefingeren av barna sine. Hihi:)

Skrevet

*klemme på mtg*

Sover G fortsatt på dagen? Dersom han tuller så fælt ved legging så er det kanskje på tide å kutte ned på/kutte ut dagsøvnen....

Skrevet

Han har sovet litt lenge på dagen siste uka og har vært litt vanskeligere enn vanlig å legge enn vanlig. Men han bør sove litt, for ellers så sovner han på sofaen etter barnehagen og hele kvelden blir feil.

Men så har han vært litt forkjøla og vært mer sliten i barnehagen enn han pleier, så har latt han sove et par timer. Ikke lett å vite helt hvor mye man skal la de sove.

Nå sover han forresten. Tok bare 1 time og 50 minutter:)

Sover Linnis på dagen?

Skrevet

Er lett å gi etter når man er sliten å gravid!!! Men jeg lover deg at det er ganske pes å rette opp i det når man har en liten baby i tillegg.... Jeg har tatt meg selv i øra og fått litt orden på frøkna!

Skrevet

Men få de til å vekke han etter en time eller no i bhg og se om det hjelper.... Kutta ut dagsoving i mai på Linnis. Men nå gikk hun hjemme med meg og fikk ikke brukt seg opp på samme måte som en bhg-unge!

Høres veldig ut som han er klar for å kutte ned på søvnen altså...

Skrevet

Høres vel ikke ut som om han er trøtt... Hadde enten kuttet i søvnen på dagtid eller innsett at det ikke er hans feil at han ikke er trøtt.

Skrevet

det tyder jo på at han begynner å bli for stor til å legges så tidlig... vi har aldri hatt ungene i seng før rundt 8 vi, og de har alltid sovna greit også:) har liksom aldri skjønt hvorfor noen legger ungene rett etter barnetv, så forteller de det tok 2 timer å få de å sove! Er jo ingen vits, skaper jo bare frustrasjon hos begge parter spør du meg.. har tenåring på 16 vi også nå, så noe voksentid har vi ikke lengre. Sånn er det å ha barn;)

Skrevet

Men han er jo trøtt. Blunker og blunker før han legger seg. Tvinger øynene åpne. Ikke snakk om at han skal bukke under for trangen på søvn nei!

Er derfor han ikke pleier å sove i barnehagen heller. Han har ikke tid.

Skal be dem vekke han etter en time til uka. Nå er han blitt ganske bra fra forkjølelsen også, så han trenger nok ikke så mye søvn som i førsten av uka.

Men han virker trøtt når jeg legger han. Blæææææ...

Tror rett og slett jeg bare må bli flinkere til å ikke gi han noe oppmerksomhet. Når jeg har sagt natta så er det natta. *røske seg selv i nakkeskinnet*

Skrevet

Han har alltid lagt seg i 7-tiden og som regel bruker han max en halvtime på å sovne, så jeg tror ikke tidspunktet er så galt.

Skrevet

Er noe med den oppmerksomheten, ja.... Hender vi bare må la Linnis ligge å sutre litt før hun *poff* sovner. Hun er søpletrøtt, men vil at vi skal sitte pal ved senga og se på henne til hun sovner. Vi skjærer gjennom og "mamma må tisse, kommer snart"-lusker tilbake til sofaen. Funker fint! ;)

Skrevet

jo skjønner det, men han blir jo større. De sovner jo senere og senere jo eldre de blir! ( Desverre):-) var bare det jeg mente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...