Lullunutu Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Det lurer jeg veldig på som førstegangs?? Har hatt masse slim/utflod i det siste, igår med endel blod innimellom, idag er det slik at man kan se litt skjær av blod, men ikke slik som igår..
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Heisann! Altså det er vanskelig å si fra kvinne til kvinne.. under mitt første svangerskap var min "oppdelt"... var bare mye slim som kom ut. Du ser forskjell på det og utflod. Denne gangen har den gått mange ganger, men i går kom alt i en gang, og det såg på en måte ut som en propp.. Eg er 37+5 nå.. vanskelig å forklare...Du ser hvertfall at det er mye mer slimete en utflod, litt gjennomsiktig gul/blankt på en måte-- Men visst det er blod i den tror eg du bør ringe bort på føden å nett høre. Hvor langt er du på vei forresten? Slimproppen kan gå en god stund før selve fødselen starter.. Første gang med meg gikk det 2 uker på dagen, og denne gangen blir det sikkert annerledes.. Men husk at føden er der for å hjelpe deg å svare deg på alt du lurer på:-) Lykke til videre:-)
Lullunutu Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2008 Har 18 dager igjen nå, slimet som har vært etterpå er litt gulaktig på en måte med litt spor av blod, og det er tykkere, så det kan ligge som en stripe på papiret på en måte... (Litt detaljert, men...)
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 hehe.. det går bra:-) ingenting blir for detaljert når en er gravid:-) Ja sånn er det med meg og.. det blir liggende som en stripe.. Husker første gang det skjedde ble eg helt hysterisk for plutselig hang det mye slim ned fra *** etter eg var ferdig å tisse. Hehe.. Denne gangen var eg kun 19 uker første gang den gikk, og tenkte bare skitt, skal eg føde om 2 uker nå?? hehe.. Men visst det er blod i er eg usikker på om du skal kontakte føden så de kan ta en test av evnt bind/innlegget ditt el urinen din...
Lullunutu Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2008 Okei, tusen takk ihvertfall=) Har pratet med føden nå og de mente på at det kunne være modningsblødninger også og at jeg bare skulle ta det med ro for det kunne enda gå dager før det skjedde noe=) Sitter bare å smiler jeg, håper det skjer noe snart og gleder meg til å få skikkeli vondt.. Har kjempe vondt i ryggen, løs mage har jeg hatt i tre dager, kvalm, og masssssse nedpress, og kynnere... Magen er kjempe stram og i tilegg er det en masse liv=)
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Bare hyggelig å hjelpe:-) Hehe, ja eg og har vært veldig dårlig de siste dagene så nå får babyen komme ut:-) Vondt i korsrygg og nedre del av livmoren. Idag klarte eg ikke røre meg når eg satt i sofaen for hadde så vondt i livmoren/ryggen, og når eg sto opp presset det så sinnsykt.. Fødde i uke 37 med sønnen min, så håper jo det sammen skjer nå.. er py å gå sånn å være dårlig å vente.. Er sånn at eg håper at vannet går når eg er på do.. hehe.. bare sitter å ser og tenker at visst eg tenker xtra mye på at det skal gå så går det:-p hehe .. Masse lykke til hvertfall med både fødsel og første tiden som mamma:-) Nyt den mens de er små, plutselig springer det som var babyen din rundt og bare skal gjøre ugagn:-) Klem
Lullunutu Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. oktober 2008 Åh, nå håper og tror jeg enda mer på at det kanskje skjer snart=) Kommer til å nyte det til det fulle, har lenge ønsket oss baby, og før vi fikk sukk for oss var den plutselig på vei=) Veldig artig!! Tenker også på det hele tiden, får håpe det hjelper på at det skal skje fortere;-P Men, er tålmodig, selv om jeg håper så inderlig... Litt kjedelig hvis jeg må gå over tiden plutselig, siden jeg tror det skjer noe allerede nå.. Lykke til du også!!! Klem=)
2 x gull Skrevet 25. oktober 2008 #9 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg så aldri noen slimpropp i mitt første svangerskap, men da gikk vannet i uke 36 og jeg ble satt på drypp vel ett døgn etter det pga null rier og null åpning. Nå er jeg 35 + 5 og har hatt litt mer trøbbel dette svangerskapet. Kort livmorhals og åpning av livmorhalsen fra innsiden. Har fryktet fødsel siden uke 27 og hatt mye oppfølging. Men jeg holder stand og har ikke født enda. Var inne til undersøkelse på onsdag og da fikk jeg konstatert to cm åpning, moden livmor og hodet festet. Etter denne undersøkelsen har det vært myyyye rart som har kommet ut fra ******. Slim kan henge ut som snørr. Fyttigrisen så ekkelt. Det lukter ikke noe, og jeg har stadig blitt sjekket for infeksjoner pga all oppfølgingen jeg har hatt. Har ikke noe galt. Det bare er sånn. Jeg er sikker på at slimproppen gikk etter undersøkelsen, den så ut som en gelatinaktig klyse. Som en liten brennmanet. Blank og brun. Skikkelig lekker. Beklager detaljene, men vi gravide har jo ikke hemmeligheter lenger :-) Jeg også sitter på do og tror vannet skal gå hvis jeg bare sitter der og venter og stirrer ned i skålen men det gjør altså ikke det. Er kjeeeempeutålmodig. Har jo liksom ventet siden uke 27 så jeg synes det er uhørt å gå til uke 40, he he. Har ikke engang kynnere lenger. Nå har alt bare slått seg av. Furte furte.
haglin Skrevet 25. oktober 2008 #10 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg har også et spørsmål ang slimproppen... I dag fikk jeg også en slimklump på papiret da jeg tørket meg (har skjedd to ganger foreløpig i dag). Jeg tenkte med en gang at det kunne være litt av slimproppen som er gått, men jeg har lest og hørt før at slimproppen skal være helt blank eller evt med blodspor i.. Men slimet som jeg hadde var mer gulaktig... Er det bare vanlig utflod som lever sitt eget liv da mon tro.. eller kan det være slimpropp selv om det ikke er blod i? Har 26 dager igjen til termin, så det er liksom litt tidlig å føde.. hehe.... Håper på svar )
Lullunutu Skrevet 25. oktober 2008 Forfatter #11 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg hadde ihvertfall blod, og har hatt masse slim etterpå, har pratet med føden og de mente det var modning, noe min mamma forklarte var ett uttrykk for at slimproppen hadde gått... Vet såklart ikke sikkert selv, var derfor jeg spurte, men har merket at det nærmer seg nå de siste dagene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå