Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte drikker dere alkohol?

Jeg har lyst å drikke litt (2-4 øl) hver helg, og lurer på om jeg har et problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annenhver mnd kanskje. Jeg har litt problemer med å begrense meg når jeg først er i gang, og ender opp med en helt blank kveld nesten hver gang. Tragisk. Skikkelig blackout.

Skrevet

Ah, nå glemte jeg å svare på spørsmålet ditt, ble så opphengt i mitt eget problem.

Er veldig vanlig å drikke noen øl i helgen, tror ikke det er så farlig. Om du ikke klarer deg uten er du vel i faresonen, men det er vel ikke sån at du MÅ ha øl`?

Skrevet

Har ikke drukket på lenge (ammer ennå), men har hatt lyst på både det ene og andre flere ganger. I mine øyne har du ikke et problem hvis du har lyst på et par øl i løpet av en helg, men om du opplever det som problematisk er det kun du som kan føle på. Hvis du synes du MÅ ha dem eller du føler du mister kontrollen etter å ha drukket dem kan det jo være at du kanskje burde ta en rolig helg innimellom :)

Skrevet

Så lenge du ikke føler det er et problem, så er det vel ikke det.....kanskje. Og så lenge du klarer å stoppe, så går det vel bra.

Skrevet

Det er så forskjellig hvor ofte og mye jeg drikker akohol. Denne uka har jeg tatt noen øl, men ikke mer enn en om dagen (er på ferie). Ellers varierer det fra månedsvis mellom hver gang, til en uke eller noen dager. Det er situasjonsbetinget:) Men vi bor avises til, så jeg liker å kunne kjøre bil:)

Om du har et problem eller ikke må du jo nesten vurdere selv. Dersom du drikker de ølene fordi det er godt, så ser jeg ikke problemet, men dersom du bortprioriterer andre ting for å drikke øl, så hadde jeg iallfall begynt å tenke litt.

Skrevet

Om du drikker øl hver helg fordi du føler du MÅ, så vil jeg si du har et problem, har du fått bemerkning fra noen om det siden du spør her?

Skrevet

Jeg har ikke fått spørsmål av noen, men har følt litt på det selv.. Noen ville kanskje ikke tenkt over det, ifht mengden og at de drakk sammenliknet med meg.. Men, jeg har lett for å bli bekymret over å miste kontrollen. Har mange år med spiseproblemer (ca 17) bak meg, og har nå vært frisk fra bulimien i 2 år. Det ene misbruket kan gå over til et annet, og ettersom jeg har en far som også er glad i å drikke så er jeg livredd for at det skal skli ut! Kanskje mer bekymret enn hva en annen ville vært - Som nevnt. Men, jeg løper ikke til kjøleskapet for å få en øl eller tre å roe meg ned! Jeg drikker en øl for å kose meg.. OG, jeg har heller ikke lyst å slutte å drikke - For jeg liker "rusen" det gir meg. Ikke for å bli dritings - Men fordi det er godt å "lande litt". Jeg har lett for å bli for full på fest, og synes det er leit å miste kontrollen. For det er ABSOLUTT ikke noe jeg ønsker. Jeg har bare lyst å være litt i farta! Brisen og behagelig pussa.. Er det ikke derfor man drikker?

Uff.. Jeg synes det er vanskelig å vite "hva som er normalt" og hva jeg skal sammenlikne meg med. Nå har jeg ikke drukket siden forrige lørdag, og gleder meg til lørdag for da skal jeg drikke og kose meg med gode venner.

Det har vel vært også kun etter sommeren at jeg har fortsatt på "ferie-modus" med å ta en øl eller 3 selvom det er onsdag. DER er jeg nok ikke så lur, jeg har alltid lyst på mer når jeg først har tatt èn..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...