murmelmamma Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Har fått fast jobb i en privat barnehage fra 3 januar....skal jobbe på en avdeling 0-6 år..der det skal være 9 barn OVER 3 år..og 9 barn UNDER 3 år.... vi skal være 4 ansatte der.. dvs meg som pedagog og 3 andre..... alle vet at pedagogene er mye ute av avdelingen, på møter ol....og da er de i realiteten 3 voksne på 18 barn store deler av dagen..... er det noen som har erfaring med denne type avdeling? og denne type bemanning? nå jobber jeg på en kommunal 0-3 års avdeling med 9 barn under 3 år..og vi er tre voksne..... det er så vidt vi rekker rundt med alt vi skal gjøre.... jeg ser LITT mørkt på den andre jobben..og lurer på om jeg skal takke ja eller ikke.... tilbakemeldinger noen???
fox`y Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 jeg jobber på småbarnsavdeling. der er vi 14 barn på 4 voksne. på avdelinga til minstemann er de 9 barn på 3 voksne. så syns 18 barn var mye jeg rett å slett. d er vell 3 barn pr voksen som er vanlig på småbarnsavdeling.
murmelmamma Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2008 det er det som er normen i Bergen kommune ivertfall....3 voksne på 9 barn under 3...og tre voksne på 18 over 3 år...men hører at en del private barnehager kjører med mindre bemanning enn det..og lurer på erfaringen til noen som jobber der.....?
lionkittens Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Samme regler gjelder for det offentlige og det private. Du skriver at ped lede rer mye i møter og ute av gruppen ....... Dette medfører feilaktighet for vår bhg. Ped leder er ute en hel del i forbindelse med foreldresamtaler uken før samtaler og uken under samtaler. Da velger personalet hos oss å holde seg inne på huset og ikke ut på tur . Men de er da på stor barn avd 3 voksene på 20 (ellers 4) og på småbarn 4 voksene på 14 Hare selv erfaring fra det offentlige og DER er de underbemannet ulovlig mange ganger det har de i bhg vår ikke vært noen gang på 3 år !
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 I de private bhg jeg kjenner til er det 4 små pr voksen(mot 3 i kommunale) og 7 store pr voksen(mot 6 i kommunale). Med den bemanningen i den nye bhg din er de iallefall godt innenfor normalen. Jeg har kjempegod erfaring med privat bhg, selv med 21 store barn på 3 voksne, og 16 små på 4 voksne. Og ped.lederene er jo ikke ute store deler av dagen! Litt innimellom, men ikke så mye at det merkes noe særlig.
murmelmamma Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. oktober 2008 jeg er glad for å høre andres meninger og erfaringer..jeg er spent på dette....jeg jobber som ped.leder og er i perioder MYE ute av avdelingen..... i forbindelse med samarbeidsmøter PPT, barnevern, oppfølging av folk i arbeidpraksis...veiledning av lærling...avdelingledermøter....foreldresamtaler..... det er mye tid som går vekk utenfor avdelingen.....faktisk...ikke mye hver dag kanskje...men på en uke blir det litt..da blir det større belastning på de som er tilbake.....
~sjiraff~ Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Snuppa går på 3-6 års avdeling. De er 20 barn med 3 fulle stillinger, en 50% ekstra stilling (ekstra oppfølging av ett barn) og en 20 % stilling (fordi de er 2 barn for mye for vanlig avdeling). Det fungerer kjempefint. Og jeg synes ikke 20 barn er for mange på en avdeling. Her er det hvertfall en kjempe flott barnegruppe. Har heller ikke inntrykk av at ped.leder er spesielt mye borte. Tidligere har det vel ofte vært slik at ped.leder tar noen hele dager hvor en del av kontor arbeidet gjøres unna, og da settes det inn vikar.
max32 Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 9 barn under 3 år? Synes det hørtes mye ut. Men de fyller vel kansje 3 år i år da?Barn under 3 år teller vel for 2 barn. Eller?
jeg fant firkløvern Skrevet 25. oktober 2008 #10 Skrevet 25. oktober 2008 Jeg jobber også i privat, og der telles 4 barn under tre år, og 7 over tre år. De telles som over tre år fra det året de fyller tre. Dvs at har du en som ble to år i desember så vil han likevel telles som en treåring fra januar, mnd etterpå... Er pedleder selv og er ikke mye ute av avdelingen, så det er nok forskjellig fra sted til sted. Ikke sikkert du blir det i den nye jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå