Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Var på lab. i dag og tok noen prøver pga smerter i magen.(tror bare smertene kommer av at den lille tassen tar seg til rette, men ville nå sjekke for sikkerhets skyld.) Er forresten i uke 32, mitt 2. barn, sist var i 2002. Alle prøver var fine utenom at HB hadde sunket fra 12.2 til 9,9 på to uker så de skulle sende inn blodet for å ta en leverprøve.. Hva kan dette bety dersom det viser seg "noe" på disse prøvene? Er det kun jernmangel, eller er det annet som spiller inn?
gerd Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Blodprosenten skal i utgangspunktet synke i et svangerskap. Ellers så er det mye som spiller inn på verdiene. Og et fall fra 12 - 10 er da ikke så mye heller.
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Blodprosenten din kan også påvirke oksygenet for det er de røde blodlegemene som bærer oksygenet rundt i kroppen. 9.9 er ikke spesielt lavt, men det burde vel ikke gå så veldig mye lengre ned tror jeg. Men når det synker såpass lavt er det jo ikke noe problem, evt kan du "fylle" på med noen poser blod så det retter seg igjen, men det er jo noe legen må avgjøre. Uansett tror jeg ikke du skal bekymre deg så veldig (hilsen nyutdannet sykepleier som ikke har så veldig peiling, men litt
Girlygirl83 Skrevet 25. oktober 2008 #4 Skrevet 25. oktober 2008 Poser blod? Det var da voldsomt.. Holder med noen jerntabletter Når min blodprosent sank til 9 fikk jeg beskjed om å ta jerntabletter. Gikk fint opp til 12 igjen på 3 uker og har hold seg fint der siden. Du får høre hva legen sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå