Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Når du og din andre halvdel skal ut på fest en kveld, dere har ordnet med barnevakt om kvelden, som drar når dere kommer tilbake fra fest, noe som gjør at dere kommer hjem til anvaret for sovende barn, og dere skal ha de dagen etter.. Hvor full syns dere det er greit å bli? Er det greit om en bllir kjempe full mens den andre bare er på en liten "snurr"? Er det greit at en eller begge er fyllesyke dagen etter? Eller hvordan er det hos dere? Kansje en liten debatt??
Masaili <3 Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg drikker aldri om jeg skal ha ansvaret for sovende barn den natta. Er vi begge på fest så avtaler vi på forhånd hvem som drikker og ikke. Vi drikker ikke begge to så lenge vi har barnevakt hjemme. Hvis vi begge skal drikke, så ordner vi det slik at ungene overnatter med den som passer barna.
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Vi tar oss nå lett en flaske vin selv om vi er hjemme med barna og har ansvar for dem hele natten. Ungene sover godt, og jeg vlir aldri full. Drikker ikke noe etter ca kl 24, og jeg våkner ved hvert minste klynk. Ungene har rom rett ved siden av vårt, og de sover hele natten. Ingen problem. Helt greit at man er litt smådårlig dagen derpå av og til, men selvfølgelig ikke sånn at det går ut over ungene.
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 En kan drikke seg "dritings" (selv om vi aldri gjør det, maks litt brisen), den andre maks 2-3 glass. Den som vi har avtalt kan drikke mest, får også sove lenge dagen etterpå (dvs til 10-halv 11). Ingenting skal gå ut over barna, en står på lik linje når en står opp.
du og jeg og vi to Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Sånn har vi det også! Og er vi på fest så kan ikke begge drikke seg fulle nei, i såfall ville vi hatt annenhver gang eller noe sånt. Den ene må være i stand til å ta seg av barna på natta om det skulle skje noe, og kunne ta seg av ungen på morgenen uten at han skal merke noe til det.
hit og dit Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Det er alltid ein voksen i huset som har drukke lite nok til å kunne ta ansvaret. Eit par glass ca. Eg forstår ikkje dei som våger å sove to dritings foreldre, uten andre ansvarlige, saman med born.
nick39 Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Vi tar bare 2 glass hver, for å være opp å gå dagen etter. Aldri fulle..........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå