Gå til innhold

Hvordan blir man sykemeldt?


Heartbeat

Anbefalte innlegg

Hei!

Dette er et litt merkelig innlegg fra meg:

 

Jeg har tydeligvis super-immunforsvar og er aldri syk og har jobbet hele graviditeten hittill. Er i ganske fin form også, og det er jeg selvsagt super-takknemmelig for!

 

Men; jeg har skikkelig skikkelig lyst til å ha litt mer tid, ikke stresse så mye og ha mer overskudd. Jeg kommer hjem fra jobb og orker ikke gjøre noe med venner eller kjæreste, er bare mega-slapp og tiltaksløs. Men det å være sliten og lei kvalifiserer jo ikke til sykemelding.

 

Hvor syk må man egentlig være for å ta opp med sjef og lege/jordmor det at man trenger å gå ned litt i prosent arbeidstid.

 

(jobber sikkert 120% nå, er i en jobb der det blir mye overtid)

 

Er jeg bare helt sykt sytete eller er det noen som føler det på samme måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om tilrettelegging på arbeidsplassen. Ro ned tempoet litt. Blir ikke riktig dersom jobben skal ta all din energi, det er iallfall min mening. Du kan jo snakke med legen din og høre hva h*n mener, det er uansett ikke du som kan sykemelde deg selv, lege må avgjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at det å være trøtt og sliten kvalifiserer til sykmelding!!

jeg har også jobba fullt hele svangerskapet fram til nå, men holdt på å gå på en smell.så hadde en uke ferie der jeg bare slappa av og sykmeldte meg 50% etter ferien.

er så digg å bare jobbe 4 timer om dagen. har masse energi til både venner og kjærste =)

en må jo tenke på den lille i magen også, de tåler ikke at vi stresser for mye!

lytt til kroppen og finn ut hvor mye du greier å jobbe =)

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde snakt med lege og sakt akkurat det du sa nå. At du ikke har noen verden krefter når du kommer hjem og ønsker mer energi til å kunne holde ut dagen ellers liksom. Ikke alt som er jobb i livet. Jeg har snakt med legen min om dette og hun forsår dette veldig godt. Energien skal hver der. Og det er viktig å kunne ta vare på seg selv. Si at du trenger tid til å slappe av og komme deg litt mer ovenpå, hvis du noen gang vil bli mer ovenpå i dette svangeskapet...

 

lykketil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble sykemeldt på akkurat samme grunnlag som det du forteller om. Var hos jordmor igår og ringte fastlegen min etter jeg hadde vært der. Var ikke noe problem med sykemelding lissom, de forsto veldig godt. Fikk sykemeldingen tilsendt i posten idag. Viktig at du tenker på h*n i magen nå. Stress kan føre til stress hos barnet når h*n kommer ut. Ikke ha dårlig samvittighet over at du er sliten. God bedring og lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har fått meg en 20% sykemelding på samme grunnlag som du beskriver. Hadde ikke ork eller energi til noe etter arbeid. Så nå har jeg en dag hjemme hver uke. Veldig greit å ikke være sliten hele tiden, og ikke minst tenke på småtten i magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ,

 

Du har jo mer enn grunn nok til å bli sykemeldt. Selv følte jeg noe det samme , null energi på slutten av arbeidsdagen og når klokken var 16.00 var det hjem for å sove. Så derfor snakket jeg med jordmor og fortalte om slitenheten min, og hun ordnet med legen (samme sted) slik at jeg fikk 30 % sykemelding, Nå går jeg fra jobb klokken 14.00 og har ihverfall 2 timer på meg til jeg er tom for energi (klokken 16.00 skjer det ganske nøyaktig....Jeg var vel ca. 5 måneder på vei da jeg ble sykemeldt. Når jeg skal til jordmor igjen i slutten av november tenker jeg å spørre om å redusere stillingen min enda litt.. For fortsatt er jeg fryktelig trøtt, og må sove en time eller to for å kunne være våken til klokken 22.30 da jeg legger meg for natten.

 

Har du forresten vært hos legen og fått sykemelding nå kanskje , i så tilfelle, hvordan gikk det ?

 

Hvis ikke Lykke til =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...