Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk å ventet på innkalling til tidlig UL, legen min sa da jeg var der for en uke siden at jeg antagelig kom til å få komme inn om cirka to uker...Fikk innkalling i dag, til ultralyd den 27 november ! Det er jo da jeg skal ha min ordinære...

SKuffa:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle du ha tidlig ul?

Skrevet

hun fant ikke hjertelyden, noe som antagelig er veldig normalt...men som også gjorde meg veldig nervøs. Så for at jeg skulle få en bekreftelse på at alt sto bra til der inne, skulle jeg få en tidlig UL...slik at jeg ikke gikk å bekymret meg slik pga det .

Skrevet

hvilken uke er du i da? jeg fikk høre hjertelyd i uke 16 ca,og da syns legen det var tidlig å høre det,fordi det er så små forhold der nede enda! bled du henvist av lege?til sykehuset? du kan jo bestille på privat klinikk,da bruker man å få i løpet av dager=)

Skrevet

Men hvis det er for å høre hjertelyden så kan du bare gå innom legen å få henne til å lytte?? Det gjorde jeg iallefall når jordmor ikke fant den i uke 13.

Skrevet

Jeg var i uke 13 da legen min prøvde, å vet jo at dette er tidlig...men selv om, så har angsten på en måte bare festet seg...noe jeg synes er utrolig kjipt..vil ikke gå å bekymre meg men være glad for å være gravid !

Legen sendte henvisning til tidlig UL på sykehuset....å så får jeg antagelig det som er datoen på min ordinære i posten i dag..jaja..får ringe på mandag..!

Skrevet

Hei

Jeg var hos legen når jeg var 13+5 pga en liten blødning. Hun mente først å ringe sykehuset for å høre ang ul, men bestemte seg for å prøve å finne hjertelyden først. Hun fant den med en gang, og alt var bra.

Men hun sa at det er individuelt om man finner den så tidlig, kommer an på hvordan livmoren ligger, hvor morkaken ligger osv.

Men jeg er enig, det er vondt å ikke vite.... Ring mandag, og evt en privat klinikk, så ordner det seg sikkert!

Når er terminen din?

Lykke til!

Skrevet

Ja,flere sier det at det er mye som kan spille inn på om man hører hjertelyden eller ikke. Skal ringe på mandag, orker ikke gå å tenke på det lengre jeg,

Jeg har termin 27 april !:) så er 14+1 i dag :)

Takkåtakk!

Skrevet

er helt teit av lege å lytte etter hjertelyd så tidlig.det har tilogmed kommet en ny retningslinje nå om at det ikke skal lyttes etter hjertet før ul uansett.. mange som blit lytta på i uke 16 og 18 tilogmed har ikke hørt hjertet selvom alt er bra..så å uroe seg pga det er absolutt INGEN vits hvertfall!

Skrevet

Nei er vel ingen vits, men jeg gjør det nå likevell, klarer ikke legge det fra meg jeg. Har aldri gjort dette før, er sikker derfor jeg er "hysterisk" .

Skrevet

Jeg var på tidlig ultralyd uke 10 fordi jeg var så stor. Så når jeg var hos legen min uke 11, sjekket vi hjertelyden bare for morro skyld. Han fant den med en gang. og det var første gangen i hans karriere at han hadde funnet hjertelyden så tidlig. Var hos jordmor uke 15. Hun ville ikke ta den for hun mente det var for tidlig, men jeg fikk overtalt henne. Hun fant også hjertelyden med en gang. Så med meg har det ikke vært noe problem. Men jeg har fått beskjed hver gang at jeg ikke må bli engstelig om de ikke finner den.

Skrevet

Har fått UL ...skal på fredag..klokken halv tolv !!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...