Gå til innhold

Jeg elsker jo kaffe :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med dere og kaffedrikking? Jeg drikker en stor kopp til morningen nå, og prøver å la det være med det! Tidligere kunne jeg drikke en liter!! Røyker ikke, drikker ikke, lever sunt osv....kan jeg drikken kaffen tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan selvfølgelig ta den ene koppen til mårran, leste et sted at det var anbefalt 2-4 kopper daglig (tror det var det det stod..). Jeg drakk alltid kaffe før, men har kutta den helt ut nå. Men sliter med cola som det også er koffein i. Det MÅ jeg ha pga kvalmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme problemet når det gjelder cola, er helt avhengig! Men jeg leste et intervju med Liv Grete S. P (skiskytterdama) i bladet Gravid, og hun sa at under det første svangerskapet drakk hun ingen kaffe, under det andre drakk hun en kopp om dagen, mens nå - under det 3 svangerskapet drikker hun 3 kopper om dagen og unner seg cola når hun vil. Altså, hun unner seg mer etterhvert som hun blir mer avslappet i forhold til det å være gravid.

 

Tror førstegangsfødende - jeg ihvertfall - blir litt gale av alle råd og begrensninger...hvordan bar de friske barn frem før i tida, når det ikke var alle mulige råd og retningslinjer? Tror faktisk barnet ditt kommer til å ha det verre om du lider fordi du må oppgi noe du trenger... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he- ja før i tiden var det ingenting som het forhåndsregler ved graviditet- der røykte de som svamper og drakk vel litt innimellom tenker jeg! Og etter at barnet var født var det nok at sidemannen holdt babyen når mamma skulle røyke litt! Men vi er da friske vi også :-)

 

(Bare for å ha mitt på det rene er jeg helt imot røyk og alkohol i svangerskapet) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk hodet og sunn fornuft og følg magefølelsen, sier jeg bare! ;-) Har du lyst på morgenkaffen, så tar du deg morgenkaffen, synes du det er godt med 3-4 glass cola om kvelden, så gjør ikke det noe... Jeg er Pepsi Max-oholiker, og måååå ha Pepsien min hver kveld! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drakk sikkert minst 1 liter kaffe om dagen før jeg ble gravid første gang.. puh.. blir nesten dårlig av tanken- kaffe er ikke tingen i dette svangerskapet.. hehe. :)

 

Klarte overraskende å gå ned i antall kopper. Men tror nok at mine to kopper (les:krus) til tider var noe større enn de anbefalte to. For meg ble "redningen" å begynne med nescafe (ja, jeg vet det ikke er verdens beste kaffe, men i motsetning til traktekaffen på jobb smakte den aldeles fortreffelig). Uansett, jeg brukte koffeinfri kaffe og blandet i littegranne koffeinkaffe.. :) Jeg har aldri prøvd annen type koffeinfri kaffe (koke/trakte) men kan det være et alternativ? Eller er det effekten som gjelder?

 

Men sånn ellers, er det stort sett bare denne koppen du drikker om dagen, hadde jeg lent meg godt tilbake og nytt den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei;o) Før våknet jeg med skallebank mitt på natten hvis jeg hadde drukket for lite kaffe. Det plaget meg så jeg ville prøve å slutte, det tok ca 5 dager, og jeg har ikke savnet det siden. 3 dager med halve kopper i steden for fulle, og 2 dager uten, da var jeg litt tung i hodet om kvelden, og så var det ferdig. Så når jeg hadde lagt av meg den vanen leste jeg Allen Carrs "endelig ikke røyker". Så nå er jeg verker nikotin eller koffein slave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...