Gå til innhold

er det farlig å ligge på magen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei jeg er 24+3 og lurer på om det er farlig å sove på magen.. elsker egentlig å ligge på magen men etter den ordinære ul i uke 18 så har jeg ikke turt å ligge på magen da jeg er redd for at det sal skje noe med jenta mi.. men er det farlig? eller kan jeg trygt ligge på magen da jeg sover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint! Babyen blir ikke klemt sammen ;-) Den ligger i vannposen sin den og den får du rett og slett ikke klemt flat. Blir ubehagelig for deg før ungen, for å si det slik!

Skrevet

skal jeg prøve det i natt da jeg skal sove.. men er ikke farlig da hu sparker og sånn vel? er jo så redd for at det skal skje noe.. er mitt først barn hehe

Skrevet

Så lenge det ikke er ubehagelig for oss selv, så går et bra. Men man kan jo prøve å legge vekta på bare ene siden, hvis man føler man presser for mye..

Skrevet

Jeg har helt sluttet å ligge på magen. Er 22+1. Men for min del så er magen blitt så stor at det ikke er særlig behagelig lenger. For noen uker siden kunne jeg fortsatt ligge på magen, men etter hvert begynte bebis å sparke veldig mye da jeg snudde meg over på magen, så da sluttet jeg. Savner å ligge på magen, det er jo så deilig!

Skrevet

Jeg trekker beina litt oppunder meg, for å få en behagelig stilling på magen. er 22+3 og må nyte det så lenge jeg kan!

men farlig er det ihvertfall ikke, tenk hvor mange fostre som hadde dødd da, hvis de kunne dø av at mor ligger på magen (tenk f.eks i søvne, da har du ingen kontroll hvilken stilling du ender opp i)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...