Gå til innhold

engangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har akkurat levert inn søknaden min om engangsstønad, jeg har termin 6. januar. er det noen som vet om man får pengene før man har født og eventuelt når jeg kan vente meg å få svar, eller må jeg vente til jeg har født?

på forhånd, tusen takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Engangsstønad skal du få når du er rundt 28 uker på vei.. Så nei, du må ikke vente til du har født=) Jeg fikk svar etter 2 uker, og fikk pengene på kontoen etter 2 uker=)

Skrevet

Stemmer som Christine sier. Du kan få engangsstønad inntill tre mnd før termin. Fra jeg søkte gikk det kjempefort til jeg hadde pengene på konto. Tror ikke det tok over en uke.

Skrevet

jeg har ikke fått de ennå jeg....4 uker seiden jeg søkte...her oppe går det tydelighvis tregt. ringte dem å spurte og når jeg sa at jeg har termin i desember så ga de intrykk at jeg bare måtte vente.....dumme folk tror jo at jeg trenger jo ikke ting før babyen er født! grrr må jo gjerne ha tingene litt før da!

Skrevet

hehe..du må ikke vente...fikk min når jeg var i uke 27...og da ringte eg inn og sa om jeg kunne få d så fort som mulig for d va stress å vente så lenge(venta i 4 uke) så man får engangstønaden fra uke 26.

lykke til:)

Skrevet

Har termin samme dag som deg og fikk stønaden forrige uke, du kan få den etter 26 fullgåtte uker.

Men noen steder er det litt lenger ventetid dn andre da... Hadde min halvannen uke etter levert sønad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...