alexmommytobe Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 jeg har akkurat levert inn søknaden min om engangsstønad, jeg har termin 6. januar. er det noen som vet om man får pengene før man har født og eventuelt når jeg kan vente meg å få svar, eller må jeg vente til jeg har født? på forhånd, tusen takk for alle svar!
Christine- Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Engangsstønad skal du få når du er rundt 28 uker på vei.. Så nei, du må ikke vente til du har født=) Jeg fikk svar etter 2 uker, og fikk pengene på kontoen etter 2 uker=)
skomring Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Stemmer som Christine sier. Du kan få engangsstønad inntill tre mnd før termin. Fra jeg søkte gikk det kjempefort til jeg hadde pengene på konto. Tror ikke det tok over en uke.
Flippflapp Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 jeg har ikke fått de ennå jeg....4 uker seiden jeg søkte...her oppe går det tydelighvis tregt. ringte dem å spurte og når jeg sa at jeg har termin i desember så ga de intrykk at jeg bare måtte vente.....dumme folk tror jo at jeg trenger jo ikke ting før babyen er født! grrr må jo gjerne ha tingene litt før da!
lillemor_til_to Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 hehe..du må ikke vente...fikk min når jeg var i uke 27...og da ringte eg inn og sa om jeg kunne få d så fort som mulig for d va stress å vente så lenge(venta i 4 uke) så man får engangstønaden fra uke 26. lykke til:)
Lillelinn84ogEmilio Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Har termin samme dag som deg og fikk stønaden forrige uke, du kan få den etter 26 fullgåtte uker. Men noen steder er det litt lenger ventetid dn andre da... Hadde min halvannen uke etter levert sønad.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå