Gå til innhold

Uff, for et svangerskap!:( ang. vekst av baby..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Missforstå meg riktig, jeg elsker å være gravid, prøver å nyte hvert sekund, og er absolutt ikke lei!:)

Problemet er at jeg er i midten av uke 30. Den lille i magen har sluttet å vokse, er avflatet symfyse/fundusmål.

Ligger langt under "normalen" på svangerskapspapiret.

I tillegg har jeg lavt blodtrykk (90/50) og er derfor svimmel HELE tiden..

Bekkenløsning har jeg hatt siden uke 8, men holdt meg i jobb til uke 23. Nå har jeg i tillegg fått bekkenlåsning, slik at det er full krykke-gåing på meg.:S

Er så redd for at babyen ikke skal vokse mer. Ble målt til 1300 gram på UL i uke 28, noe som er veldig bra! men så stoppet det helt opp. Utrolig redd og frustrert. Skal inn på ny ultralyd på tirsdag og måle på nytt.

Første mann sluttet å vokse i magen også, men det var senere i svangerskapet, og han var ca 2,3 kg når han ble født. Så på en måte var det litt "forventa", men ikke så tidlig!!!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, Kan ikke komme med noen gode råd eller noe. Ingen erfaring med dette. Lite erfaring i det hele tatt da jeg venter min første om 3 uker.

Men vil bare ønske deg masse lykke til. Dersom det "bare" er målene på symfysen som ikke har "vokst" kan jeg si at dette har vært litt ujevnt hos meg hele tiden. Litt under streken, på streken, stoppet opp og siste måling bitte litt over..

Har vært på UL innimellom og der har det vært veldig bra. Kan jo godt hende det gjelder for deg og.

Selv om det er vanskelig, prøv å slappe av og ikke tenk for mye på det. Blir ekstra tung med disse bekyrmingene. Krysser fingrene sammen med deg og håper det viser seg å være ok på neste UL

Lykke til

Skrevet

Tuusen takk for svar:)

Prøver å være optimistisk, bare litt vanskelig når min første var så liten, og også låg en del under gjennomsnittet.

Ble derfor igangsatt fødsel 16 dager før termin.

Håper alt går bra denne gangen i alle fall, får holde motet oppe:)

Takk igjen for flott svar:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...