Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Ringte jordmor fordi jeg har hatt mye rie- lignende smerter i det siste og er bekymret for for tidlig fødsel (33 uker). Lurte på om det gikk an å sjekke om kynnerne/smertene har ført til modning eller åpning, for hvis ikke, slipper jeg jo å bekymre meg. Hun sa jeg skulle ringe legen min og få henvisning til gynekolog... Er dette normalt? Leser jo stadig vekk om andre her inne som har fått sjekket åpning av jordmor! Synes det hørtes veldig stress ut, lurer på om jeg bare skal ringe sykehuset, så kan jeg kanskje få en time der...
Mahari81 og den lille Bie <3 Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Ring til føden, de kan sikkert ta deg inn på en sjekk.....
Mrs. Bouquet Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Syns det hørtes fornuftig ut at hun vil ha deg til gynekolog. For det første er hun nok redd for å trigge til at det blir for tidlig fødsel, noe som kan skje om hun sjekker åpning så tidlig. For det andre får du sansynligvis en skikkeligere/mer omfattende kontroll enn det en jordmor kan gi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå