Gå til innhold

Hva tror dere er fordelene og ulempene med arrangerte ekteskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

....ja det er en oppgave. Står lite og ingen ting i boken. Skal sjekke på nett også,men ønsker å høre hva dere eventuelt mener om dette?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulempen for meg ville være at foreldrene mine skulle velge for meg. Fordelen ville være at jeg ville kunne velge for sønnen min. Han vet jo ikke sitt eget beste, stakkars!

Men så er han jo bare 2 år også da...

Skrevet

Kommer jo ann på om du ønsker å gifte deg av kjærlighet eller praktiske hensyn..

Kan jo være enklere å velge praktisk hvis dine foreldre får velge..

Men er viktig å skille mellom arangerte og tvang!

Skal også sies at mange av de som er blitt arangert, har blitt forelsket og glad i hverandre, og ikke kan tenke seg å leve uten hverandre :)

Jeg kjenner et slikt par, han bodde i Norge, og hun ble "hentet" fra Pakistan.. Foreldrene bestemte, men de fikk bli litt kjent før de giftet seg, når han var på besøk der nede..

De ble super forelsket og ringte/meldte hver dag :)

Så de kunne nesten ikke vente med å bli gift :)

Også har du han som gikk med på det foreldrene sa, fordi faren var syk.. Han var ikke glad i kona, og ble det heller ikke, men de fikk et barn sammen. Jobbet mer enn han var hjemme, og bare kranglet.

Han skilte seg, men betaler fremdeles for eks-kona, så ingen skal kunne si at han ikke tar vare på barnet osv.. Det er vel 6-7 år siden de ble skilt nå tror jeg...

Skrevet

takk:) .... kjekt å lese om folk som får lykkelige utfold og ikke bare de negative.

Leste at en mann eks norsk pakistaner måtte "hente" som du nevnte en dame fra hjemlandet. Dette¨fordi norsk pakistanske kvinner kan være "forurenset" av den norske kulturen/miljøet.At de ønsker å jobbe. Kler seg deretter og "frister" andre menn hvis de eks går med en pen bukse på. Derfor skal de hvist hente ektemake fra hjemlandet.

.....er så mye rart innefor religionene.... men interisant å høre,lese ,lære om :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...