Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Lenge siden jeg har sett deg her inne nå - er du her? Går det bra med deg? Har det blitt bebis på deg enda? Her er det ingen bebis enda - og er vel fortsatt en stund igjen... Var på kontroll på sykehuset i dag, og det var ingen oppløftende nyheter å hente der - så litt deppa nå. Møtte en særdeles sur og tverr lege, som ikke var interessert i det hele tatt å høre hva jeg hadde å si. "Her forholder vi oss til ul-termin og ikke noe annet - uansett". Hun mente forøvrig også at det var helt forsvarlig å gå tre uker på overtid - så vet ikke hvor stor tillit jeg har til henne gitt... *oppgitt* Hun nektet å høre på meg, bare gnålet om og om igjen at ul-termin var det eneste de forholdt seg til. Punktum. Fatter ikke hvorfor de hadde satt opp en time en gang, hvis det er slik de forholder seg til det... Så jeg får bare vente - og håpe, håpe, håpe at lille snuppa kommer til MIN termin. Hvis ikke vet jeg ikke hva jeg gjør... litt fortvilet... Skal til fastlegen min igjen neste uke, så får høre hva hun har å si. Hun har hvertfall hørt på meg før, så Ellers var alt bra med lille frøkna i magen da - det er hvertfall godt å vite:) Hun var nå 2,9 kg - og estimert vekt ved termin var fortsatt ca 4 kg. Litt mye synes nå jeg - men men... viktigste er jo at hun har det bra:) Ha en god helg:)
babyfrøken *mamma* Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Hei du! (",) Så utrolig kjipt at du kom til en så lite forståelsesfull lege!!!! Nesten så jeg synes du skulle tatt kontakt på nytt og bedt om en ny time med en annen...tror jeg nesten jeg hadde gjort.. Er så utrolig urettferdig at det skal være så tilfeldig hvordan behandling vi får... De er tross alt der for oss, ikke motsatt!! Ta det iallefall opp med legen din og stå på ditt... Her er det ikke kommet noen baby nei, ikke føles det som hun har tenkt å dukke opp på en god stund enda heller..... 4 dager til min termin idag, og 9 til ul-termin. Skal til jm neste onsdag, blir spennende å se om hun holder "avtalen" vår og sender meg på sjekk på sykehuset på ul-termindatoen.. Jeg har klart å psyke meg opp til å takle en fødsel med baby på 3,9-4 kg, men får jeg høre hun ligger an til mer enn det kommer det til å tippe over for meg... Blir spennende dager fremover!!! Håper du får en fin helg, og at legen din tar deg på alvor neste uke... Godt å vite at babyen din har det bra da, det er tross alt det viktigste (",) Klem til deg!
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2008 Ja, det var skikkelig nedtur. Var veldig optimistisk, men gikk ikke som jeg hadde håpet. Hadde hvertfall håpet å få komme til overtidskontroll på ul-termin - bare for å få sjekket at alt var bra. Men det var uaktuelt. *sukk* Jeg skjønner at ul-termin rent statistisk sikkert er det som stemmer, men når jeg VET noe annet skjønner jeg ikke at de kan se helt bort fra det heller. Legen var forøvrig så frekk og ufin, at jeg ble helt paff. Hadde på forhånd bestemt meg for å ikke gi meg - men hun overkjørte meg totalt. Synes det er skremmende at engstelige førstegangsgravide blir møtt på denne måten i Norge... Skal bruke helgen til å tenke litt, så får jeg prate med fastlegen på mandag. Vurderer å sende inn en klage på legen på sykehuset faktisk. Får håpe babyen din kommer snart - helt av seg selv:) Hvis ikke må du jo bare regne med at jordmoren din holder avtalen deres - det gjør hun! 4 kg klarer vi! Men noe mer... uff... nei får håpe vi slipper det! Nå skal jeg prøve å slappe av og tenke positive tanker:) Og i morgen skal jeg kjøpe bringebærbladkapsler, kanel og gud vet hva:) Lykke til hvertfall - får håpe det blir fødsel på deg snart!
kanutta78 Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Hei på dokker.. snoka bare inn her litt å så dere gruer dere litt hvis babyene er over 4kg. min første var 4.5kg, fødselen gikk unna på 4.5time uten smertstillenede av noe slag, og ble kun sydd et lite "pynte"sting:) Hadde en helt fin og grei fødselsopplevelse. Så trenger ikke å være så ille;) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå