Gå til innhold

Om å bli gravid etter spiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mine hittil to svangerskap har vi blitt gravide etter 3-4 pp. De gangene hadde jeg brukt p-pille før vi begynte å prøve. Denne gangen har jeg tatt ut en spiral, kobberspiral. Jeg håper jo på at kroppen min skal oppføre seg ca likt som før, slik at vi blir gravide med nr tre like fort, men er selvgølgelig forberedt på at alt kan bli annerledes denne gangen.

Noen som har erfaring med å bli gravid etter å ha brukt spiral? Er fullstendig klar over at det er helt umulig å si slike ting, og legen min ville nok sagt noe slikt. Men det hadde vært moro å høre fra dere, da:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg lurer litt på det samme:) Har to fra før og ble gravid rett etter at jeg sluttet med p-piller. Nå er jo ikke kroppen full av hormoner så da burde det ikke endre seg med sykus osv..

Hvor gamle er dine barn?

Skrevet

mine er 2 og 4:) vi får vente i spenning og se:) stå på, rett og slett;)

Skrevet

Jeg har ikke selv erfaring med dette, men jeg har en venninne som ble gravid MED den! Så det er vell fult mulig som med annen prevansjon...

Skrevet

Jeg har også nylig fjernet kobberspiral, og går her og teller dager til jeg kan teste. Min søster som er jordmor, sier "det er opplest og vedtatt" at kvinner generelt blir FORT gravide etter å ha fjernet spiralen!!

Håper det stemmer for oss også, da!

Skrevet

Ojsann, ja se det. Spennende, spennende. Enda jeg har vært gjennom dette to ganger før, med spenning og forventninger og lykkerus og litt skuffelse hver gang mensen kommer... så iiiiiiiii! det kiler i magen, og forhåpentligvis noe mer enn sommerfugler om ikke så altfor lenge:) Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Blir spennende å se om jordmoren-søsteren har rett :) Jeg ble ikke gravid på første forsøk ihvertfall, men har ikke kommet skikkelig igang med prøving heller:) Det er kjempe spennene hver gang dette her- men etter 3 barn er det slutt for vår del! haha. Jeg har blitt gravid fort de to andre gangene så har vel egentlig en forventning om at det samme skjer nå. Men man skal ikke ta det for gitt!

Lykke til jenter;)

Skrevet

Oj!!! Så spennende da!!:) Håpe hun har rett:):) Jeg for min del har tydligvis fått syklusen endret etter fjerning av kobberspiral! TR var plutselig 5 dager forsinket... men vi får no bare se. Dett er jo vår 1 pp også. Men det er jo kanon spennende!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...