Gå til innhold

Etterkontroll etter fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge etter fødsel har dere etterkontroll hos lege?

Jeg fikk beskjed om å bestille etter 12 uker, så jeg bestilte og fikk time ca 10 uker etter fødsel... Er det vanlig..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde etterkontroll ganske nøyaktig 10 uker etter fødsel.

Skrevet

Hvordan foregår denne etterkontrollen da...??

Skrevet

Jeg har inntykket av at 6 uker etter er det vanlige.. så jeg hadde da..

Skrevet

Fikk beskjed fra jordmødrene på sykehuset at hvis jeg bestilte time etter bare 6 uker fikk ikke legen til å sjekke at livmoren hadde trukket seg helt tilbake, og det ville kun bli tatt noen blodprøver (hb osv). Så for å få sjekket livmoren ordentlig ville det være mest hensiktsmessig å bestille time etter ca 12 uker...

Skrevet

Er det noen gynekologisk undersøkelse på etterkontroll, å er etterkontroll hos lege?

Skrevet

Etterkontrollen var gynekologisk, for min del hvertfall. Gikk til gynekologen på sykehuset som jeg hadde hatt de siste svangerskapskontrollene hos. Hadde ikke lyst til å gå til min fastlege, men man kan jo gjøre det også. Fikk forøvrig også satt inn hormonspiralen på etterkontrollen, han hadde ikke så lyst til å gjøre det først, for han trodde det bare var 6 uker siden fødselen (er vel det som er mest vanlig) men da jeg sa at det var 10 uker siden fødsel var det greit, da ble spiralen satt inn. Har noe å gjøre med at livmoren trenger de ukene på å trekke seg ordentlig sammen igjen.

Skrevet

det heter da 6 ukers. kontroll...

jeg har fått time 17. nov. ca 6 uker etter fødsel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...