Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Er møkk lei alle som sier at om du ikke kjøper reima, omo color, brød til 26kr på meny osv så er du fattig eller minstepensjonist!! Etter jeg ble oppmerksom på prisforskjeller og begynte å skrive ukemeny. Så har kontoen min økt fra 0 i slutten av hver mnd til 13000 mer hver mnd i balanse. Har holdt på med sparemetoder i snart4 mnd!! Ufattelig greit å pluttselig få fylt opp kontoen. Håper å bikke 100 000 på konto innen januar!! Ønsk meg lykke til folkens! Jeg er ikke fattig!! Men jeg gidder ikke å sløse lenger!!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Wow, dette er jo skikkelig bra! Og alt du gjør er å skrive ukemeny? Eller har du andre tips til en som gjerne vil følge i ditt fotspor
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Oi du er jammen flink=) har du gode tips?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Sist uke fikk jeg 7 middager til den nette prisen av 230kr. Jeg baker eget brød med nøtter, tørket frukt og grovt mel i. Byttet til first price smør istedet for tine meierismør. Handler kjøtt på tilbud og leser samtlige tilbudsaviser. Lager store porsjoner med mat og fryser ned så jeg har til uka etter. Jeg har satt opp et klesbudsjett til 500kr i mnd pr pers. Dette gjelder også for sminke, shampo, tannbørste+++. Ved gaveinnkjøp har jeg satt en grense på 100kr for voksne og 50kr for barn. Jeg har byttet forsikringsselskap på samtlige forsikringer. Jeg har byttet strømleverandør, telefonabbonement for alle i husholdingen som gjør at vi ringer gratis til hverandre. Istedet for å kjøre overalt og sånne småturer, går jeg istedet eller tar bussen når det lønner seg. Jeg har helt sluttet å gå på kino og leie film. Vi laster ned film istedet og popper popcorn i gryta her hjemme. Når vi skal finne på morsomme ting, blir det skogsturer eller andre ting i nærområdet! Ikke mer go-cart, eller en tur på fjellet fordi vi bare har lyst til det. Planlegger turer, så får vi mer ut av de. Forrige dagen kjøpte vi en gigantisk middagspølse og tok oss turen ut i skogen. Den ene pølsa holdt til alle sammen og vi hadde det utrolig morsomt under grillingen. Så det er ikke bare på maten jeg sparer. Men jeg sparer vel rundt 4000 kr på maten ved å skrive en ukesmeny og handle inn det billigste. Fiskepinner f.eks. et merke koster 28kr for 400g mens et annet merke koster 7.50kr for 400g.. Majones, der er prisforkjellen pr kg:dyrt:90kr(mills tube majones) billig: 29kr (salatmestern) Dessuten har jeg kuttet ut snop og chips i hjemmet. Der er det hjemmelaget kake eller boller å få istedet. Og juice er en luksusvare. Men ingen er misfornøyde med det nye opplegget. De er faktisk veldig glad for å få hjemmebakte boller eller kaker. Også nyter de det de får enda mer nå. Men ungene får da kjøpe snop i helgene for ukepengene sine.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Dersom du sparer inn 13000 i måneden bare på mat (og vinterdresser?) må dere da ha brukt vanvittig mye på mat før?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 OK, ser nå det lange innlegget ditt at det er flere ting dere har spart inn på. Og ser også at dere nok brukte ganske mye før, vi har nok (dessverre) ikke 13 000 å spare inn på å følge rådene deres, siden en god del av det er sånn vi allerede lever. Høres fornuftig ut, og så lenge man trives med det er det bra. Men personlig bevilger jeg meg å kjøpe noe litt dyrere dersom det er bedre (så lenge vi har råd til det). Men det er jo slett ikke alltid det dyrere er bedre, og så lenge varene er like er det jo ikke noe poeng i å bruke mer enn nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Utrolig imponerende og inspirerende hva du har fått til! Har du tid til å vise oss hva ukemenyen besto av?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Fikk veldig lyst på oppskrift til brødet ditt også, jeg! :-) Du går sannelig foran med et godt eksempel!
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 Hei HI! Bra innspill! Dette kaller jeg INTELLIGENS - i motsetning til de åndssvake Reimadress-debattene! Mye bedre med penger på bok! Den som ler sist ler best
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #10 Skrevet 24. oktober 2008 Flott innlegg! Men kan du være så snill å dele ukesmenyen med oss andre som også vil spare?
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #11 Skrevet 24. oktober 2008 Ikke hi her, men... Jeg handler stort en gang pr uke og sparer mye på det. Shopper og mye first price og den type ting. Ukesmeny tror jeg ikke jeg noen gang kan komme til å sette opp. Hvordan kan jeg på mandag vite hva jeg vil ha på onsdag...? Men handler såpass at det alltid er noe i frysen eller skapet jeg kan bruke til middag :-) Passer bare på at det jeg handler av middagsmat ikke går ut på dato om et par dager :-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #12 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg vil også vite hva du hadde til middag i 7 dager for 230 kr. Høres supert ut å fått spart litt inn på matbudsjettet.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #13 Skrevet 24. oktober 2008 Dytter denne! Vi vil se ukesmenyen din!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #15 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har alltid gjort fornuftige innkjøp. Går i pluss hver måned og har nå nesten 400 000 på konto. Men fiskepinner - nei der går grensen (fiskepinner er ofte laget av makkspist fisk - ikke farlig - bare kjempe kjempe ekkelt). Kylling kjøttdeig til 20 kr og taco dinner kit til 10 kr fra rema er imidlertid helt toppen! Ukemeny synes vi imidertid bare er tull. Helt umulig å bestemme på lørdag hva vi har lyst å spise på onsdag. Men kjøper inn kjøtt når det er på tilbud f.eks. På rema er imidlertid en god del ting alltid til tilbudspris. Og da fungerer det jo helt greit å handle det man vil ha til middag hver dag. Kjøper ikke mye tull og tøys selv om jeg er i butikken. 0 impulskjøp med andre ord. Men jeg har noen laster da. Leker og klær til ungene. Så reimadresser har dem i fleng. Men også billigdresser. Jippi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå