babysyk-med spire! Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 ...med at alt skal være bra?? Var hos legen i går, (er 12+3 dager), hun lyttet etter hjertelyden, men fant den ikke. Sa jeg ikke måtte bli bekymret, fordi det var tidlig.. men LIKVEL, jeg ER BEKYMRET som bare det. Bestilt Ul, men fikk ikke time før 5.november. Akk... Er så redd for MA at jeg tror jeg blir gal. Burde ikke være så bekymret, men jo jeg er jo det da. Noen råd her?
Mia29 Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Hei! Jeg kan ikke si at alt er bra. Det er vanskelig å avgjøre via internett. Men jeg kan si at jeg hadde det helt likt. Sjekket fosterlyd hos jordmor i ca uke 9 og i uke 12 uten å høre noe. Hun sa dette var helt vanlig. Kommer ann på hvordan barnet ligger. Jeg var hos legen igjen tidliger denne uken av andre grunner. Er 16+1 i dag. Da hørte han fin hjertelyd og alt var bra. Men han brukte litt tid på og finne hjertelyden. Jeg lurer litt på om det er en sjenert bany jeg har i magen ;o) Så lenge du ikke får plutselig bortfall av alle symptomer på svangerskap ville jeg prøvd å roe nervene og tenkt at alt var bra frem til ul. i november. (Husk også at noen symptomer kommer og går. Så ikke få panikk om symptomene endrer seg litt.) Vel, dette var ikke et direkte råd. Men i alle falle en liknende erfaring. Håper det går bra med deg og barnet i magen.
babysyk-med spire! Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2008 Takk Mia29. Neida symptomene er her som bare det, heldigvis. Så jeg får bare roe ned og håpe og tro at alt er bra!!
Kickie Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Der ble jeg bekymret. Fant heller ikke hjertelyden i uke 13 da jeg var hos legen, men slo meg til ro med at det var litt tidlig. Men naar du siser at "Så lenge du ikke får plutselig bortfall av alle symptomer på svangerskap ville jeg prøvd å roe nervene og tenkt at alt var bra frem til ul. i november." ble jeg litt stresset. Mistet alle symptomene mine i uke 10/11 omtrent. Bare saann over natten. Men livmoren har jo vokst masse siden den tid. Og den ville vel ikke vokst om det ikke var liv? Huff.. alt man skal bekymre seg for. Ikke saa lett aa komme seg til legen heller. Studerer i Paris i to maaneder naa (uten aa snakke et eneste ord fransk) og ikke mange leger her som snakker engelsk. Nei, krysser fingrene for at alt er bra for oss alle!
Mia29 Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Det var dette jeg fryktet når jeg skrev det om symptomer ;o) Men som jeg også skriver så forandrer symptomene seg. Ømme bryster kan for eksempel komme og gå og kvalmen forsvinner heldigvis for de fleste. Smertene enkelte opplever i straten går også gjerne bort for godt elelr for en periode. Men for eksempel det at livmoren din stadig vokser er jo et symptom i seg selv. Men dersom du etter en tid føler at det skjer for lite med kroppen din ville jeg nok tatt en tur til legen. Men husk at symptombortfall kan ha en helt naturlig forklaring og ikke trenger å være farlig. Skjønner at det er vanskelig å gå til legen når du er i Paris og ikke snakker Fransk. Dersom du føler behov for å gå til legen kan du kanskje ta kontakt med ambasaden og høre om de har noen tips til leger som snakker norsk eller engelsk. Evt. om de kan hjelpe eg med tolking. Lykke til!
Kickie Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Ja, jeg tenkte paa det etter at jeg hadde logget meg av igjen. Det at livmoren vokser er jo et symptom. Bare et nytt ett som jeg ikke har tenkt over tidligere. Hehe, klarer bare aa stresse meg selv for de enkleste ting. Takk for at du tok deg tid uansett. Og ha en fin helg
Melis74 Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Min lege ville i utgangspunktet ikke prøve og høre etter hjertelyden til fosteret i uke 10-12. Dette fordi han sa at det kunne hende at vi ikke klarte å finne den, og han var da redd for at vi skulle bli bekymra. Det å ikke finne hjertelyden så tidlig, betyr altså ikke at det er noe galt. Det kan bare rett og slett være for tidlig. Han prøvde å finne den likevel, da jeg lova at jeg ikke skulle ta det ille opp om vi ikke fant den. Og vi fant den heller ikke. Men det gikk bra, selv om jeg der og da gjerne skulle ha hørt at det var noe der inne :-) Prøv å stress ned du, det er nok det beste du kan gjøre nå. Det er ikke så mye annet man kan gjøre på dette tidspunktet heller...
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Hei. Min jordmor ville ikke prøve en gang å finne hjertelyd før i uke 19. Dette pga at hun kanskje ikke ville finne den og at jeg kom til å bli bekymra... Så jeg var på UL og så baby før jeg fikk høre det hos jordmor da jeg var 25 uker. For en uke siden.. Så prøv å slappe av.. Symptomene mine forsvant også plutselig, men de kom tilbake.. Og nå har jeg ingen igjen, bare litt gangsperre og halsbrann.. Så det kommer og går... Lykke til videre.. Vi satser på at dette går bra!!
babysyk-med spire! Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. oktober 2008 Tusen takk til dere som har svart. Dere er jo så gode her inne, tar dere tid til å svare. Nå ble jeg litt roligere, og har bestemt meg for å slå meg til ro med at alt er bra. Tusen takk! God helg til dere fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå