Gå til innhold

trekanten som ødela alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser dæ æ ein del folk så spørr om trekant her inne. No skal dykkar få væta min triste historie!

Æ å sambuar hædde vært sammen i 8 år nu. Me hædde snakka me vænna om å piffa opp forhøldet væres å vi har jo snækka å fantasært om dettan i lange pærioda.

Først prøvde vi me ei ekstra dame, det var kjempe suksæss for oss! Utrolig spænnende for oss begge! Og dum så æ va så syntes eg at si me hadde hatt me oss æ ekstra jente så ville eg hæ me mæ ein ekstra mann oxo. For da første så var det langt fra så spænnende så æ hadde trudd i forhold til ho dærra ekstra jenta. Å dessuten blei da mykje mas fra han ekstra mannen i etterkant, han ringte å gnål om å få væira me flæra ganga. Og dætta har vi fått væta i etterkant at æ et stort problem... mænnan forstår ikkje nei for et nei å dei tror dæm ska få væra me fleire ganga. Men, typan min blei sjalu, og stakk rætt og slætt! Han tålte da ikkje sjælom me va enige begge 2 om å gjæra dættan. Sø nå sitt æ her me 2 unga å ingen mænn fordi mitt dumme påfunn. Æ blæi ikkje sjalu når vi hadde ho ækstra jenta me oss, så hvorfor skulle æ då ha me ein ekstra mann????? Men æ stolte på att mannen min kom til å takle dæ si vi begge va ænige om dettan.

Så te alle deiran so tror at det bærran e te å hoppa te køys å hæ trekant bør tenke sæg omat. Æ har læst eindel på nettett i ætterkant å fønne ut at mangan forhold hæ tatt slutt nettopp pågrunnav trekant. Ein ana ikkje konsekvensan før enn hæ gjort det. Nå skal det væra sagt at dei som kun hædde seg me ekstra jenta gjekk dæ mykkje bettre med enn dei so tok me sæ ein gutt ell hædde partnerbytte.. dær blei da også sjalusi me partnerbyttæt. Så mitt råd ætte å hæ prøvt dettan å ha lest andres erfaringa er at dokk hell må ta vare på dæ enn har enn å hoppe uti da uante:( Æ tror guttan e meir ømfentlig enn oss kvinna på dettan... si me jentan klare å hæ me øss jenta uten at det blir problema. Virke so gutan føle itte go nok i forhold te den ændre mannen ein har mæ seg. Å bygga opp sjalusi!

Så mitt tips te dykkan så tenke på dettan, e at tenk dykkan om både 3 å 4 gongan før dykk gjær noko sånnt! Å hvis du klare så hell he mæ ei ekstra jente. Da blæ iallfall vi begge fornøydæ.

Det har gått 1 månad si sambuaran min forlæt meg no.. æ håpat at han sku komma att, mæn da virke som at han itte gjere det. Æ e så trist, det va jo han æ elska, va han æ va vant te å hæ sex me, å da va han so va bæst i sengå når me hælt på... men æ falt for spenninga å det ødela alt for ossan:(

Mæn for all del dettan e min erfaring.. + alle dæm andras æ har læst om. Å dæ va mangen.

Så konklusjonan æ ekstra mænn ell partnerbytta vært dårlig mottatt blant allan mennan... men ekstra jente vært godt mottatt blant allan menn å daman. Sorry, but that is life! Mænnan una oss ikkje den samma spenningan me ein ekstra mann :( Men på æi anna side så hadde æ da meir gøy å spenning me æi ekstra jentan så æ har lært noe positivt. Nå fæ æ barra håpa at ænn kjem tebars!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd å si, men jg er helt enig med dg. Jg mista xen min på samme måte som dg fordi jeg ville prøve 3 kant med en ekstra gutt. Vi var også begge enige, men vi taklet (eller han) de tankene som kom etter dette. Og han var drømmemannen min! Og jg mistan kun for en teit spenning som vi begge trodde skulle bli en kjempe fin opplevelse sammen.

Vi fikk aldri sjansen til å prøve med ei jente, men jg tror jg er enig med dg der, jg ville ikke hatt det problemet, og vi kunne satt andre regler, som at han ikke fikk pule henne. Kun kos. Men med ekstra gutt har man liksom ikke det valget på en måte, da blir det ingenting utav det. Men ei jente gir mer til begge, må si mg enig med deg der. Bra at andre har dessa opplevelsene også, for det er ikke bare grønne sider med dette som en ofte leser.

• 4 uker senere...
Skrevet

Det er så jævla teit og slitsomt å lese innlegg på dialekt.. grøss..

Hvorfor ikke skrive så folk kan lese da for faen svingene?

Skrevet

Hjelpes så slitsomt å prøve å forstå hva som er forsøkt formidlet her.

Skrevet

Kan du ikke skrive vanlig norsk, samedamen?

Jesus, ble helt svett av å lese dette....

Skrevet

Same? Du har ikke mye peiling på dialekter..

Skrevet

Skulle gjerne ha tatt til meg rådene dine, hadde jeg bare forstått hva du skrev.

Var det der norsk?

Hvis så, kan du prøve å ta det på tysk istedetfor. Jeg strøk i tysk på skolen, men det vil være mye lettere å skjønne fordet.

Skrevet

Trist histore kanskje, men det som er enda tristere er skriftspråket.

Skrevet

Og tristere igjen er alle dere som ikke klarer andres dialekter:)

Hilsen Oslo-jente i Bergen gift med nordlending, med hytte i Kristiansand og i Valdres, og som heldigvis forstår hva folk både sier og skriver...

Skrevet

"Samedebatten" (hvordan pule et reinsdyr på 100 ulike måter) er den veien (*peker ivrig*)

Skrevet

Vi har uansett TO skrifspråk i Norge. Å skrive på dialekt, som for øvrig er å voldta det norske språk og kulturarven vår, kan man gjøre ift. venner og familie. Ikke på et forum hvor det forventes at allmuen skal kunne lese uten å bli sliten i hodet.

TS: Min mening er at ex-samboeren din bør gå litt inn i seg selv og ta litt ansvar han og. Dere var enige, han friket ut, men ekstra fitte DET vil han ha? Det er ok? Hvis han er føler at den ekstra mannen utgjorde en trussel, kan det ikke da tenkes at du ville følt det samme ovenfor den ekstra kvinnen? Det har han ikke tenkt på.

Skrevet

Trist at han ikke taklet trekanten med en ekstra mann. Dere va jo enige om det.

Men ellers så vil jeg anbefale deg å skrive innleggene dine på bokmål eller nynorsk da de fleste ikke klarer/orker/gidde å lese et innlegg som er skrevet på dialekt.

• 1 år senere...
Skrevet

virket som en vendøling, fra vennesla :)

Skrevet

Leste bare de to første linjene så datt jeg ut.

Klarer rett og slett ikke å lese dialekt!! Sorry!

• 3 måneder senere...
Skrevet

Dama er jo fra VALDRES, for pokker- kven, hahahahahahaha ler meg i hjel.

Ellers skjønte jeg absolutt alt hun skrev, bare at det tok lenger tid enn normalt å lese. De som ikke forstår dette er passe tette..

Trist moral i historien da. Men jeg personlig forstår ikke hvorfor et par som elsker hverandre skal dra inn en tredjeperson!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...