Ksenia & Anjem Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Ser på det nå, har ikke sett det før nå..Merker jeg er livredd at gutta mine skal havne på kjøret..Ufff (( Hva kan man som foreldre egentlig gjøre for å unngå at slike ting skjer??
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 hvilken tv kanal er det den går på?
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 koster det noe? Har faktisk ikke sett de før jeg heller, men hørt mye da, alltid ønsket å få sett det!
nybebis Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 kjenner litt til historier med lignede sjebner. Absolutt ALLE har mye utrygghet og dorlige familieforhold bak seg! Det er allt fra fraværende foreldre, fysisk og sykisk, til missbruk i familien. Etter det jeg har sett så er det svert,svert få som ender "på kjøret" med trygge gode foreldre som foteller barna sine at de er gald i dem og tror på dem hver dag!!
Ksenia & Anjem Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. oktober 2008 nybebis: takk for støttende ord..man får vel følge litt med på hvaslags venner de har osv...er livredd for det faktisk, tenker på det nesten hver dag.
OsloMor Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg tror hjemmet har ekstremt innvirkning iallefall, om ikke det er alfa omega så er det ikke langt unna. Det som engster meg, er når jeg ser disse byvankerene som står akkurat der en går fra T-banen og opp langs Oslo city, IKKE et godt ungdomsmiljø.(Går gjennom der på vei til og fra jobb) Da får jeg lyst til å mure døtrene mine inne til de er 25, minst!
Elise & Ella-Marie *250107* <3 Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 Hva heter det programmet? Siv og Knut bare?
Makkapakka Skrevet 24. oktober 2008 #11 Skrevet 24. oktober 2008 Rett som det er ser jeg fortsatt Knut sitte på Stortinget t-banestasjon. Han tigger og selger =Oslo (du kan til og med få autograt på bladet ditt hvis du kjøper!!!) Noen som vet hvordan det har gått med de? Ser jo ikke så bra ut da.....
Ksenia & Anjem Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #12 Skrevet 24. oktober 2008 Han Knut er jo DEN støttespilleren for Siv...Tenk å være rusfri og bo sammen en som ikke er det..han virker jo som en flott fyr..Lett for meg å si, men hun Siv virker ikke særlig interesert i å slutte heller da..
Tante Blås Squaw Skrevet 24. oktober 2008 #13 Skrevet 24. oktober 2008 Man trenger ikke komme fra et "dårlig" hjem for å bli narkoman.
OsloMor Skrevet 24. oktober 2008 #14 Skrevet 24. oktober 2008 Nei, man trenger ikke. Men det er en kjengsgjerning at mange kommer fra hjem med helt eller delvis omsorgssvikt. Men akkurat som det går bra med mange av dem, så går det dårlig med folk som er vokst opp i mer stabile hjem.
Sjokoladekaka Skrevet 24. oktober 2008 #15 Skrevet 24. oktober 2008 Ein kan vel vere uheldig samme kva ein gjere. Men å vere der for ungane, også når lausrivinga startar i puberteten, er viktig. Ikkje tru heilt på at dei alltid klarer å ta gode valg, sjølv om det vanlegvis ser ut til at dei klarer det. Og ikkje vere naiv. Ikkje tenke at "sånt skjer aldri med oss" og "min unge er ikkje sånn". Det kan skje den "beste". Og ha åpen og god dialog med ungane frå dei er små. Skjer det ting så ein blir redd for at det går gale, så ikkje nøle med å søke hjelp utanfrå tidleg. Det er ei rørande historie, ja. Såg det på TV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå