Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jo hatt disse lenge, og de har kommet og gått litt...endel ubehag...men plutselig har de blitt kjempe vonde. Stein harde. De kan ikke berøres uten å få tårer i øynene. Ingen ting hjelper av salver. Tok en paracet netopp...håper at det kan hjelpe. Noen som har tips til en dame i nød?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEg har i dette sv.skapet stort sett klart å holde hemoroidene på avstand, men nå (36+2) har jeg fått noen vonde. Det er vondt, men jeg bruker Alcos anal stikkpille morgen og kveld+ etter avføring i tillegg til Scheriproct. I tillegg er det lurt å klemme på dem for å prøve å "tømme" dem og dermed dytte dem inn. Det er vondt og ikke særlig morsomt, men det bør gjøres. Bruk engangshansker hvis du synes dette er ekkelt. Lurt å prøve å bli kvitt mest mulig før fødselen. For da kan de presses ut og bli store og vonde!

MAnge synes dette er ekkelt og flaut å snakke om, men det er veldig vanlig.

Lykke til!!

Skrevet

Hei

Jeg føler absolutt med deg!!! Jeg har hatt det på samme måte siden tirsdag. Har hatt noe hemorider gjennom hele svangerskapet, men har alltid klar å "dytte" de inn igjen, så det ikke har vært så veldig ubehag (bare guffent å gjøre). Men siden tirsdag så har jeg plutselig fått masse utvendige som er steinharde, og det er utrolig smertefullt! Jeg står også med tårer i øynene mens jeg forsøker å bruke stikkpiller og salve som jeg har fått på apoteket. Virker ikke som de hjelper i deg hele tatt. Jeg ringte akkurat gynekologen min for å høre om han kan hjelpe meg. Tanken på å ha dette gjennom hele helgen er helt uholdbart! (Og tanken på å ha dette under fødselen er helt forferdelig - da har man nok andre smerter) Venter på at han skal ringe meg opp igjen. Vet ikke hva han kan gjøre, men vet hvertfall at det finnes noen stikkpiller som man kan få på resept, og kanskje disse funker bedre.

Ja, ja, svaret mitt har jo ikke akkurat hjulpet deg da, men du er hvertfall ikke alene - og du har min fulle sympati!

Skrevet

Jeg har lært å kjøle dem ned lenge før man klemmer på de, dette skal virke noe smertelindrene. huff.. håper ikke jeg får flere.. det er jo så pyton!

Skrevet

Heisann.

Ikke noe kjekt. Fikk beskjed om å holde magen litt bløt med laktulose, og smøre på salver selv om det ikke hjelper. Ikke presse når man er på do, bare la det komme av seg selv. Lettere sagt enn gjort.

Håper det var litt til hjelp.

Lykke til...

Skrevet

Bruke engangshansker til å lage runde lange isbiter, så dere kan kjøle de ned.

Vil samme anledning kåre hemorider som svangerskapets mest flaue lyte!!!! ;)

Skrevet

Bruke engangshansker til å lage runde lange isbiter, så dere kan kjøle de ned.

Vil samme anledning kåre hemorider som svangerskapets mest flaue lyte!!!! ;)

Skrevet

Au au, du har min fulle sympati.

Ring legevakten og spør om de har noe hjelp til en stakkars gravid.

Alle leger skal vite at dette er "dritvondt" rett og slett. Hemorridene har rett og slett "levret" seg og da blir det veldig vondt.

Kjøle ned hjelper også har jeg hørt.

Det er jo kjent at gravide får hemorrider, så det er jo helt legitimt å komme med de til helsepersonell.

Jeg har ikke et eneste strekkmerke eller lagt på meg mer enn bare magen og alle er "såååååå" misunnelige. Jeg legger ikke til at prisen har vært et par saftige "hemmiser" altså! Håper de ikke levrer seg slik at det blir vondt i tillegg.

Men 1 av 3 mennesker over 30 år i verden har de, så det er jo mildt sagt vanlig. Små og store barn kan også få det helt av seg selv.

Skrevet

Hei damer. HI her. Har vært bortreist i helgen og klarte meg ved hjelp av Paracet 500 mg x 4 i døgnet, scheriproct salve og stikkpiller og grønnsåpevask etter hver dobesøk. I morgen er det 1 uke siden jeg begynte behandlingen med scheriproct salve og stikkpiller, og jeg synes ikke det virker. Har ikke brukt noe smertestillende tidligere i graviditeten, og synes det har vært dumt å bruke såpass mye i løpet av helgen...men det måtte rett og slett til!

Jeg holder på med både isbiter og forsøker å presse de opp igjen, men det fungerer ikke. De er så smertefulle nå og såpass harde at de ikke holder seg der. En av dere skriver om å presse på dem for å tømme dem. Må si at jeg blir helt kvalm bare av tanken fordi det høres så vondt ut.... men det er iallefall noe jeg ikke har forsøkt.

Jeg er helt enig i at dette er absolutt en av de verre plagene under graviditeten. Jeg bare håper at dette forsvinner til fødselen! Godt å vite at jeg ikke er alene! Lykke til damer.

Skrevet

Fikk du noen gode tips av gynekologen din? Takk for sympati tanker :-) De er gjensidige! Lykke til og del gjerne med deg hvis du får noen gode tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...