cherry coke Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Hvordan forklarer dere det til barnet? Og hvorfor har ikke dere kontakt med pappaen?
BettyBoob Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 sønnen min kjenner ikke pappan sin. men han har ikke begynt å spørre enda. er 2 år og 7 mnd gammel. pappan bor i australia. har kun kontakt pr mail periodisk. lurer fælt på hva jeg skal si når tiden kommer da...
GuttemammaX3 Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Gutten min hadde kontakt med pappan sin de første seks mnd, men tviler sterkt på at han ville kjenne ham igjen. Han er litt over to år nå, og diskusjonen om pappa har ennå ikke kommet opp. Jeg antar at jeg vil være ærlig, men å unngå unødvendige sterke eller negative detaljer. Kort sagt er vel far en person som verken jeg eller barnet ville ha godt av å beholde kontakten med, og det slipper vi heldigvis begge to...
cherry coke Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2008 Jenta mi har begynt å spørre, og jeg kan ikke være 100% ærlig med henne. Vi har ikke kontakt pga hans rusmisbruk, og det kan jeg ikke fortelle henne. Har sagt at han bor en annen plass. Men jeg er så redd for at savnet etter en far vil bli stort..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Daniel spør ikke etter pappa eller noe i det hele tatt han. Han vet ikke hva/hvem pappa er for no.. Pappan vil ikke ha kontakt med oss (eller, han vil ha kontakt når han ikke er opptatt med damene sine.. Nå er det vel 3mnd siden sist Daniel så pappan sin.. ) Blir vanskelig å forklare når jeg engang må gjøre det, men... Får ta tiden til hjelp! Håper jo i det lengste at faren skal skjerpe seg, men nå har jeg jo ventet i snart 3år også da.. Daniel har jo heldigvis en snill stefar da )
Krusemynthe Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har aldri kjent pappaen min. Har møtt ham en gang - i 10års-alder - men tenker at hvis han gir f i meg (og min søster), så gidder ikke jeg å legge energien min i han. Jeg har hatt det strålende opp gjennom oppveksten, men en far som er mye mer far enn min biologiske noen gang kunne vært!
BettyBoob Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 ja, nei rusmisbruk skjønner jo ikke så små barn. det får man forklare senere. jeg må jo være ærlig etter hvert, men det blir kjipt å si til sønnen min at pappan ikke ville komme til norge og være med oss. men jeg må også si at jeg ikke ville bo der nede da. kjipt uansett. men sønnen min har en reservepappa da og en morfar som er forferdelig glad i ham - så han kommer nok ikke til å lide noen nød håper jeg! pappan vil ha kontakt, men det begrenser seg jo veldig med den avstanden og siden de ikke snakker samme språk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå