Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 For en stund siden søkte jeg på en jobb. En uke etter søknadsfristen så fikk jeg tlf. om at jeg hadde fått jobben (!) uten noen intervjuer...Alrdi vært borti lignende før.. Men vi skal ha en samtale i morgen. Hvordan ting fungerer i praksisen osv. Opplæring til uka. Begynner uken etter. Men jeg er så redd for at de plutselig skal si at jeg ikke får den allikevel. At jeg kanskje ikke var som de trodde ut i fra søknaden. Jeg har ikke skrivd at jeg eneforsørger, noe jeg hadde tenkt å si på et evt. intervju.. Men det lyser litt igjennom at jeg er det. Det sto i allefall at jeg har barn, å at jeg ikke har jobbet på 2 år.. Men på en annen side så har dem jo ikke tid til å finne noen andre heller. Siden de ikke har hatt intervjuer.. Men gruer meg sikkert bare unødig.. Men vet at mange er litt redd for å ansette mødre/alenemødre i private bedrifter.. Hvertfall min erfaring..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Men glemte en ting.. Er det ikke rart at dem ansetter uten intervju i det hele tatt?? Klar over at i morgen blir jo på en måte et intervju.. Men han sa jeg fikk jobben på tlf.
blirjegsnartmamma Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Hva slags jobb er det da? De har sikkert skjønt at du er alene med barna/barnet, men synes sikkert at søknaden/cv var veldig bra
blirjegsnartmamma Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 forresten, det er like bindende med en muntlig avtale, så de kan strengt tatt ikke gå tilbake på det..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Kommer an på typen jobb, er ikke alltid de har intervju. Kanskje du var den desidert best kvalifiserte av søkerne. Har du fått jobben, har du fått den, men sikkert lurt å få det skriftlig så fort som mulig. At du er aleneforsørger skal ikke ha noe å si ved ansettelse, selv om det nok ofte har det. Det er heller ikke noe du har plikt til å informere om. Still blid og uthvilt, vær interessert og positiv, så går det nok helt fint!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har bare alltid opplevd at det har vært intervjuer. Ikke så seriøse intervjuer om jeg har vært vikar i hjemmesykepleien f. eks. Men dette er jobb innen utdannelsen, å privat sektor. Tannhelsesekretær. Ja, en mutlig avtale er like bindene, men da hadde det blitt ord mot ord. Okey, så jeg er ikke pliktig å opplyse om sivilstand, det er bra! Skal være blid og positiv i morgen jeg, og uthvilt =) Skal være meg selv! Sikker bare unødig å grue seg sånn, for har bare hørt positivt om dem =) Takker for svar!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Er ikke sikkert de har hatt så mange kvalifiserte søkere, eller at de som har vært kvalifisert har trukket søknaden/ vist seg å være uegnet. Sannsynligvis har de en prøveperiode på 6 mnd eller noe sånt. Jeg har vært med på å tilsette folk uten intervju pga at vedkomne hadde så mye mer kompetanse, at vi ikke kunne gå forbi han ved ansettelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå