Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Er helt sjokket enda jeg.. Snakka med sjefen min idag, fortalte henne at jeg ble sykemeldt ei uke fordi jeg var så dårlig. Hun spurte om jeg var gravid, jeg sa nei, hun spurte hva jeg hadde gjort dersom jeg hadde vært det, jeg sa at jeg visste ikke.. Og da presterer hun å lire av seg følgende; "Ja, jeg skal støtte deg uansett, men husk at du har allerede to unger å ta deg av, og å få barn nå igjen er kanskje ikke den mest gunstige tiden." Så hun SA jo ikke rett ut "ta abort!" men hun kunne like gjerne ha sagt det sånn.. For det er jo tydelig hva hun mener om dette... Jeg ER ikke gravid, men planen var å bli det iløpet av neste år... Nå vet jeg ikke om jeg tør....
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Gjerne legg ut på skravle om noen vil...
Slalotte Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Det var nok litt frekt.. Men hun sa det jo ikke av noe grunn av at hun er sjefen din.. Hun sa det sikkert som en venninne som sier hva hun mener..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Nei, hadde du kjent sjefen min, så hadde du visst at hun sa det som en sjef.. Hun manipulerer og trikser og fikser, bare for at folk skal komme på jobb, selv om de er syke/sykemeldt... Hun går sine egne veier, og helt på kanten av grensen....
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Synes ikke du skal henge deg opp i hva sjefen din mener om du skal ha flere barn eller ikke. Hun kan uansett ikke sparke deg på det grunnlaget at du er gravid. Ønsker deg lykke til nermeste året, og håper du blir gravid om det er det du ønsker.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Nei, det kan hun jo ikke. Men det er jo ganske krenkende når en sjef sier sånt da...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Sånne kommentarer må man bare ignorere.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Dette er å gå langt over streken, det er nærmest en trussel. Hun har absolutt ikke lov å si noe sånt til sine ansatte!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 Nei, det var det jeg mente jeg også.. At hun gikk langt over streken... Ble faktisk temmelig sjokkert jeg... HI
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #10 Skrevet 24. oktober 2008 Du sa jo slev til henne at du hva usikker på hva du ville gjort? Synes derfor ikke det var frekt sagt av henne.Kan være hun bare provde å være forståelig? ser ikke helt problemet.Ingenting å henge seg opp i. Er vel din egen sak om du vil ha en unge til.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #11 Skrevet 24. oktober 2008 oops mange skrivefeiler. Skrev litt fort;)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #12 Skrevet 24. oktober 2008 Joda, det kan jo alltids hende. Men som sagt før, denne sjefen er temmelig manipulerende, og sånn som jeg oppfattet det, så ville hun at jeg skulle ta abort... Mulig jeg bare er nærtagende men... HI
Patetica fåkksi Skrevet 24. oktober 2008 #13 Skrevet 24. oktober 2008 Ikke les mellom linjene, det kan komme et tog.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #14 Skrevet 24. oktober 2008 Dette synes jeg var en syk ting å si! Du er sykemeldt for noe annet, også spør sjefen din om du er gravid? Sjefen har faktisk ikke lov til å spørre om hvorfor du er borte fra jobb, iallfall ikke når det gjelder korte sykefravær. Og å spørre deg om hva du ville ha gjort om du var det? Og attpåtil lire ut av seg at du skal huske på at du har 2 barn fra før av, og at det dermed ikke ville være det lureste? Jeg ville sett meg om etter en annen jobb, hun høres ikke god ut. Psykopatiske trekk mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #15 Skrevet 24. oktober 2008 Til Anonym 16:07. Selvfølgelig har sjefen behov for å vite hvorfor du er syk??!! Sjefen trenger da å planlegge hva som må gjøres dersom det kan bli langvarig. Arb.oppgaver må omfordeles, vikarer må leies inn. Et langvarig sykefravær starter alltid med et kort et - og dersom arb.giver kommer tidlig på banen så kan en unngå at det blir langvarig sykefravær. Det skal nemlig være et samarbeid mellom arb.taker og arb.giver i forbindelse med sykmelding. Og til HI : jeg synes du overreagerer på dette og lager en stor hønsegård ut av ei fjær. Jeg gremmes over tanken på at du sikkert allerede har "slarvet" til dine kollegaer om dette. ("Sjefen sa jeg skulle ta abort!! ") Hvem er det som egentlig manipulerer og lager dårlig arb.miljø her lurer nå jeg på......
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #16 Skrevet 24. oktober 2008 Svar til deg som svarte meg over her: Nei, sjefen har ingen rett til å vite hvorfor du er syk. Det sjefen KAN spørre om, er om hvorvidt arbeidstaker tror sykefraværet vil bli langvarig, og om tilrettelegging er en løsning. Se også NAV- sidene for regler om sykemelding. Det er stor forskjell på et samarbeid med arbeidsgiver, og det å oppgi grunnen. Selv er jeg langvarig sykemeldt, og det begynte ikke med et kort et, nei, slik du sier det "alltid" gjør. For meg var det rett på langvarig, da det var umulig for meg å stå i jobb. Jeg oppgir ikke grunn til arbeidsgiver, men er i gang med tilrettelegging fordet. Hos oss står det svart på hvitt i reglene om sykemelding: Arbeidsgiver kan ikke spørre om sykdomsgrunn. Synes forøvrig du gir et guffent svar til HI, det er da ikke hun som har gjort noe galt her.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #17 Skrevet 24. oktober 2008 Anonym 19:36; Nei, jeg har ikke sagt noe til arbeidskollegaene mine, og jeg kommer heller ikke til å gjøre det. Jeg kommer til å la det gå, og så heller ta det som det kommer, hvis jeg nå engang skulle bli gravid på "rett". Sier hun noe sånt da, så skal jeg fortelle henne hva jeg mener. Det jeg lurer mest på, er hvordan du kan slenge ut av deg sånn drit, uten å i det hele tatt vite hvem jeg er, eller hvordan jeg er. Du bare tar det for gitt at jeg er ei "slarvekjerring" som prøver å ødelegge arbeidsmiljøet. Jeg skal si deg en ting, og det er at hadde jeg vært ute etter å forsure arb.miljøet, så hadde jeg hvertfall ikke gidda å tatt meg bryet med å komme inn hit for å signere som anonym!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå