Gå til innhold

Er dette en god ide' til alternativ bursdagsfeiring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår fyller 5 år i desember, og skal jo da også ha barnebesøk.

Vi har ganske liten plass og jeg klarer ikke se for meg at vi får plass til 20 unger her hjemme, så jeg tenkte på en litt alternativ bursdagsfeiring.

Vi bor rett ved skogen, og jeg tenkte å ta med mannen, svigers og alle ungene ut i skauen. Der vil vi brenne bål og lage pinnebrød, grille pølser og leke i snøen som forhåpentligvis har kommet til da.

Alle foreldrene blir også selvfølgelig invitert, og vi ordner med kaffe, saft, appelsiner og kakao.

Men så tenker jeg - tror dere de andre foreldrene syns det er en god ide', eller vil de da bli bekymret over at man har mindre kontroll over ungene?

De gjør jo dette i barnehagen innimellom også (ut på tur i skogen), og da er de jo ikke så mange flere voksne...

Og vil ungene synes det er kjekt?

Det var gutten min som foreslo dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med at alle foreldrene blir invitert mener jeg altså ikke at det er "tvang", men at de er velkommen til å være med dersom de ønsker det. Derfor kaffe :-)

Skrevet

Hørtes kjempe koselig ut =)

Hvis foreldrene er bekymret over kontrollen over ungene, så kan de jo være med selv og holde øye med sin unge..

Jeg og ei venninne snakka faktisk om det samme, når vi var på tur i skogen for noen uker siden.. At det hadde vært fint å ha bursdag der ute =)

Skrevet

Jeg synes det høres ut som en KJEMPE god idè!

Barna får i seg masse frisk luft, og får noe annet å spise enn bare kaker og godteri!

Kjempe flott synes jeg! :)

Skrevet

Høres kjempegøy ut!!! er det en ting unger liker så er det å være ute i skogen!! Super ide!

Skrevet

Dette har vi gjort med stor sukse :)

Foreldrene er positivt overasket over hvor rolige barna er etter en bursdag, hehe, men det er jo 2-4 timer ute i frisk luft med vanlig tur mat, pølser,pinnebrød,kakao.

Vi har laget frukt m/gele i porsonsglass og det har hvert kaken.

Samt 3 marsmellows pr unge til å varme over bålet.

Men de har rett og slett ikke tid til å spise, for det er så mye morsomt i skogen.

Ingen godteposer ol.

Kan anbefales !

Skrevet

Dette hørtes jo veldig gøy ut, kanskje også med skattejakt og slikt...

Vi var selv innvitert i en slik bursdag for 1 mnd siden, men det ble flyttet inn pga dårlig vær.

Skrevet

For meg høres det ut som en supert ide :)

Det er faktisk noe jeg kunne tenke meg å gjøre selv. For en koselig opplevelse det blir for barna og.

Skrevet

Høres helt topp ut! Vi kommer;) Synes absolutt dere skal gjøre dette, spesielt siden det var gutten din sitt forslag.

Skrevet

Fantastisk å ha mulighet til å gjøre noe sånt! Hørtes veldig bra ut:0)

Skrevet

Tusen takk for svar, da går vi for det!

Skrevet

Veldig fin, men veldig risikable ide. Drittvær kan jo ødelegge hele opplegget. Ha plan B under god kontroll, så ordner det seg! :)

Skrevet

En god ide, synes jeg, så lenge du har en plan for dobesøk. Du bør også finne ut når gaveoverrekkingen skal skje. Det kan bli mye å bære på hvis de skal åpnes ute.

Skrevet

Hørtes ut som en super ide..

Hørtes ut som det blir kjekkere for både barn å foreldre i dette selskapet, der barna kan løpe litt fritt rundt..

I steden for å ha 20 unger, oppgiret på kaker å sukker springende rundt i et lite hus, kan fort bli litt vell stressende..

Kjempe ide, etter min menig:)

Skrevet

Super idè! En sånn bursdag vil jeg bli bedt i...;-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...