silhah og emilie Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 skal søke på en jobb som jeg har så veldig lyst på (klesbutikk)..trenger hjelp til søknad osv. Sto i utlysningen at de ønsket søknad, cv med bilde og brev(?) Hva skriver jeg i et slikt brev da? Å hvordan bilde bør jeg sende ved? Av hele meg? Av bare ansiktet? Har skrevet søknad da men er ikke fornøyd...kan dere hjelpe meg med å skrive den bedre? Søknad Jeg viser til utlysning av stilling på nav.no og vil med dette søke på stillingen. Jeg er er glad og poistiv jente med ståpå vilje. Av personlige egenskaper kan jeg nevne initiativrik, arbeidsom, omgjengelig og kreativ. Har en brennende interesse for mote , sminke, hår og styling. Jeg er også en veldig ledertype som samtidig liker å samarbeide med andre og stå på selv. Håper på et positivt svar og stiller gjerne til intervju. mvh
me&my <3a&b<3 Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 syntes ikke den var så ille jeg da. du kan jo skrive litt mer om deg selv, det at du har barn ol.
*musefis* med 2 store og 2 små Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Ang denne setningen: Jeg er også en veldig ledertype som samtidig liker å samarbeide med andre og stå på selv. Jeg ville heller skrevet: Jeg har gode leder egenskaper og arbeider like godt selvstendig som med andre kollegaer. Eller noe slikt, hehe... ;o)
Happilyeverafter<3 Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 SØKNAD PÅ STILLING SOM BUTIKKMEDARBEIDE/SELGER Jeg viser til stillingsutlysing hos NAV, av xx.xx.08, med søknadsfrist xx.xx.08, og søker med dette på stillingen som selger/butikkmedarbeider hos dere. Fortell om deg selv, hva gjør du nå? Jeg jobber for tiden som... Jeg er for tiden i permisjon, men gleder meg til å komme ut i arbeidslivet igjen. Feks. Her du erfaring fra salg? Jeg har bred erfaring innen salg og service, og jeg setter stor pris på å hjelpe kundene til å finne den beste løsningen for dem! Fornøyde kunder er noe som gir meg enda mere stå-på-lyst. Jeg er en glad og positiv jente med stå-på-vilje. Jeg er serviceinnstilt, lojal og ansvarsbevist. Jeg liker å ha kontakt med mennesker. Jeg har gode lederegenskaper og lobber selvstendig like god som i et team. Har du ikke erfaring fra salg? Jeg har ikke den store erfaringen fra salg, men jeg har en brennende interesse for mote, sminke hår og styling. Jeg håper jeg får muligheten til å vise hva jeg er god for i et eventuelt intervju. Eller noe slikt:)
silhah og emilie Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2008 tusen takk=) men hva med brevet??
Banshee Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 greit å slenge med at en er ærlig og ansvarsbevisst også.
Banshee Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Du fikk no en fin "kladd" fra minetosmå hva angår brevet syns jeg )
blond Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Du kan ikke skrive at du er "veldig ledertype". Det er dårlig språk og gir dårlig inntrykk. Du kunne selvsagt strukturert søknaden din mer, men til en slik stilling er den helt ok. Prøv likevel å gjøre den mer personlig slik at du skiller deg ut.
Happilyeverafter<3 Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har ikke vært borti det før, kan ikke skjønne hva de skal med et brev når de får en søknad. Jeg tror faktisk jeg ville tatt en telefon og spurt de. Vær tydelig interessert og selg deg selv litt inn om du får mulighet. Da blir du lagt merke til i søknadsmengden! Og det er ikke dumt og ringe, det viser jo faktisk bare at du er interessert og ønsker å levere kvalitet! Vær litt nøye med CVen, renskriv den og ha den oversiktlig. Gjerne let litt på nettet for å finne et bra oppsett, det ser utrolig mye bedre ut! Har du erfaring fra butikk, så skriv ned arbeidsoppgavene du hadde der. SELG DEG SELV!! Jeg gjorde ikke det før, og ble aldri lagt merke til. Jeg fikk hjelp av ei profisjonell, og vips har jeg vært svært så interessant for mange! Blitt instillt som nr 2 av maaaange søkere osv. Nå har jeg fått drømmejobben:) Masse masse lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå