Gå til innhold

Noen som bruker Lady comp eller baby comp som prevansjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bestemme meg nå for hva jeg vil gjøre. Og det er ikke så enkelt da vi ikke har bestemt oss for om vi vil ha nr tre eller ikke.

Jeg har ikke brukt prevansjon de 8 siste årene, og det har kun resultert i to barn. Ei tulle for fire år siden og nå en liten prins. Så sjansen for at jeg skal bli gravid med en gang er jo ikke helt til stede. Men man vet jo aldri. Jeg har ikke lyst til å begynne med hormoner og p-piller da jeg er redd dette vil ødelegge mulighetene for en nr tre hvis vi bestemmer oss for det.

Dere som bruker dette. Fungerer det greit? Må temp måles til samme klokkeslett hver morning?

Andre fordeler, ulemper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søstra mi bruka pearl i ca 1år før dei bestemte seg for å få nr 3. Det holder å måle tempen til samma klokkeslett i nokon mnd, maskina må få inn syklusen din. Så kan du måle før evt sex også får du vita om det er grønnt el rødt.

Ho har vert veldig fornøgd med den. Eg derimot bruker psprøyte for tida, ppiller gjekk ikkje fordi eg gløymer å ta dei også får eg så migrene når eg får mensen. Me har ikkje bestemt om me skal ha nr 3 el ikkje. Blir uansett ikkje på nokon år sida eg studerer.

Skrevet

Betyr det at jeg faktisk ikke trenger å måle hver dag når bare syklusen har stabilisert seg. Hvis den gjøre det da.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...