Gå til innhold

Høyt sf mål= stor baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i dag (28+4) og ligger nå helt på streken øverst på det grønne feltet. Låg rett under sist, så magen vokser tydeligvis godt. Hadde egentlig menstermin en uke senere, og det vil si at jeg evt hadde ligget utenfor skjema. Med førstemann låg jeg ca på den røde streken, kansje rett over. Han var nesten 4200g. Med andremann var jeg rett under den røde streken og hun var 3500g. Ser derfor for meg at det blir en enormt stor baby denne gang. Jordmor snakket om at det kunne skyldes mye fostervann. Mener å hørt at det ikke er et godt tegn med mye fostervann. Stemmer det? Hvorfor? Skal sies at det er mitt tredje svangerskap på fire år, så selvsagt er livmoren mer tøyelig. Men alikevel dette var jammen høye mål synes jeg. Noen med liknende erfaring? Har dere fått store babyer? Jordmor nevnte at vi bare fikk se det litt an og evt sjekke det opp om noen uker, dersom målene fremdeles var veldig høye. Men klarer liksom ikke å slappe av. Ser for meg at ungen er gigastor evt noe ikke er som det skal være. Hadde litt stort hode på ul og kort kropp sammenlignet med normalen, men de sa ikke at det var noe unormalt. Kan det rett og slett være at både ul og menstermin er feil, og at jeg er lenger på vei? Ser for meg en unge med vannhode eller noe annet galt. Men har det påvirkning på sf-målet? Vet det er tåpelig av meg å tenke slik, men klarer liksom ikke å la være.

Noen som har erfaring? Hvor stor har babyen vært når den ble født?

Beklager at det ble litt langt dette.............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SF-målene mine har også vært høye, helt øverst på det grønne feltet.

Begge jentene kom til termin og var 3640 gram og 3578 gram.

Gjennomsnittlige, med andre ord.

Regner med at tredje blir omtrent like stor. :)

Skrevet

Høy sf mål på førstemann: 4,8 kg

Normal til høy på neste mann: 3,5 kg

Normal på sistemann: 4,3 kg

Skrevet

SF-målet mitt har ligget langt over det grønne feltet hver gang jeg har vært hos jordmor, men heldigvis begynte det å nærme seg det grønne feltet sist gang jeg var der. Jeg ble veldig bekymret for at det skulle være en svær baby, men jordmoren sa at dette kan komme ann på kroppsfasongen min. I tillegg veier alle barn ca det samme de første 30-32 ukene, er først etter det at de begynner å legge ordentlig på seg.

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg lå akkurat på grenesen med førstemann nesten utenfor det grønne feltet i jidten av svangerskapet, på slutten lå jeg under og hun veide bare 2900g. nå ligger jeg over det grønne feltet og er 28+3, veit ikke om jeg får stor eller liten baby men hun veide faktisk 100g mindre enn det første mann gjorde på denne tiden så vi får krysse fingrene for at det blir en passe baby;)

Skrevet

Lå godt over sf målet med sistemann, over det grønne feltet, han var bare 2970 gr og 47 lang, så det var nok bare spekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...