Løvinna30 Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg er skikkelig kvalm om dagen, i dag er det den verste dagen. Jeg brekker meg hele tiden og tåler ingen lukt. HJEEEEEEELP
Mrs. Bouquet Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Er ikke ingefærøl et tips for å få kvalme da? Du kan jo prøve å raspe litt fersk ingefær å ha i tevann. Syns ikke noen av råda hjalp jeg, eneste som hjalp til at det ikke ble skikkelig ille var å ikke bli sulten.
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Ingefær te fra helsekost, og farris Bris var min redning!
AnMar Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 For meg funket det sånn noenlunde de fleste dagene med Marie- og Kapteinkjeks, Wasa fullkorn frukost knekkebrød (alt uten pålegg da), og små slurker sjokomelk. Og vann. Stadig små slurker vann. Noen dager funket ingenting, men dette tok de værste toppene.
Gjest Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg var kvalm og kastet opp i 3 mnd.. Men det som hjalp meg var forskjellig fra uke til uke. Cola, sjokolademelk, vann med isbiter og sitron i. ristet brød med smør og salt på. Men jeg fant ut at rød saft smakte godt både opp og ned.. Likte sure føtter en liten periode. Og saltstenger hjalp en liten stund.. Du må prøve deg frem. Hjalp å legge meg ned litt og sove midt på dagen. Og frisk luft hjalp veldig. Fikk noen tabletter fra legen min mot kvalmen. Kunne ta prostafen eller afipran om jeg ville ha en dag uten oppkast og for å få i meg mat.
hæppisnæppi<3 Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Huff og æsj! Jeg kjenner meg igjen! Har hørt at farris blandet med eplemost skal hjelpe, men jeg kjøpte akkurat pepperkaker..og de hjalp masse!! Hurra! Også ingefærøl, men det er jo litt søtt. Er veldig følsom for lukt jeg også, men det går greit. Første dag med oppkast i dag, kvalm i noen dager nå! Håper det går fort over.
AnMar Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Pepperkaker har jeg også kjøpt nå! Gått og lystet på det lenge, lagde egen deig i august engang men den ble bare ikke like god som kjøpe-pepperkakene. Var kvalm til uke 28, har hatt noen ukers opphold med bare uggenhet -men nå har jaggu den kvalme-spy-orker-ikke-åpne-kjøleskapet-geie kommet igjen... Snaaaaart i mål.....puh!
Frida, med nr 3 i magen Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 Sea Band!!! Strikkarmbånd mot sjøsyke, med en liten kule som trykker på et punkt på undersiden av håndleddet. Det funker bra på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå