S. Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Hvor lenge skal man ta folat, egentlig? Hele svangerskapet? Mener å ha hørt at det bare er de første månedene, men finner det selvfølgelig ikke nå. Tar dere fortsatt folat?
Nummer tre <3 Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 spurte om dette da jeg var på ordinær ul i uke 19 og hun sa at det ikke var noe vits å ta det lenger, så da slutta jeg!
Mia29 Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg sluttet med 400 mcg folat ca i uke 12. Nå tar jeg en vanlig multivitamin. Den inneholder 200 mcg folat. Tar i tillegg 1000 mg kapsel omega 3. Legen min sa det ikke var nødvendig med multivitamin hvis jeg spiste sunt og variert. Men har blitt litt sær etter jeg ble gravid så har ikke god nok variasjon i kostholdet lenger. Tran/omega 3 derimot har både legen og jordmoren min veldig tro på. De forkynnet dette med like stor standhaftighet som at man ikke skal drikke og røyke. Spiser fisk minst to ganger i uken, men klarer verken rød fisk eller fet hvit fisk, så er nok en fordel med litt ekstra omega 3. Regner med jeg får en veldig smart unge nå ;o)
håper-håper... Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 jeg er i uke 25 og bruker det enda. jormoren min sier nye rettningslinjer blir at det skal taes hele svangerskapet, da folat er viktig for mye hele veien... er uansett ikke skadelig å ta det, er bare bra, så jeg fortsetter men de aller viktigste ukene er nok de tolv første..
Nina 69 G91 J09 J10 ? Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Hei. Jeg ble anbefalt av både lege og jordmor å ta Folat hele svangerskapet da det hjelper kroppen å ta opp jern. Sjansen for å måtte ta jerntilskudd blir da mindre. Er nå i uke 25 og viser ingen tegn på jernmangel. Lykke til.
MrsV Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg har fått jernmangel til tross for at jeg tar folat og spiser variert og sunt.. Så er begynt å ta jerntabletter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå