Happilyeverafter<3 Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Er det noen som har greie på dette?? Vi pusset opp i huset i mars -07, hadde da elektriker, fliselegger og rørlegger til å hjelpe oss. Alle regningene ble betalt, litt av meg og litt av samboer. Det ble veldig mange regninger i den perioden, fordi vi pusset opp flere rom samtidig, og det kom regninger i hytt og gevær. I går kom det en purring på en elektriker regning på 10000kr!!! Jeg har sjekket, og det er ikke betalt noen regning på det beløpet, så det stemmer nok at den ikke er betalt ja... MEN er det ikke normalt å sende den purringen litt tidligere enn 1,5 ÅR senere!?!?! Er enige i at vi har rotet det til og ikke hadde helt system siden det har sviktet, alt gikk i ett, og vi hadde tydeligvis ikke kontroll. Vi har da ikke 10000kr liggende, oppussingskontoen er tom. Er det ikke noe som heter foreldelsestid/frist eller noe...? Jeg aner bare ikke hvordan vi skal finne fram 10000kr nå når det skal investeres i julegaver og annet vinterutstyr... Håper noen kan hjelpe meg!!!!
Himmel og hav Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Er ikke helt sikker på dette, men lurer på om det kan være en foreldelsesfrist på 3 år på sånt. Hvis jeg var dere ville jeg bare skrapet sammen pengene og betalt så fort som fy, og jublet over at de ikke krever massivt med renter og gebyrer...
Himmel og hav Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Nå fant jeg en link: http://forbrukerportalen.no/faq/1024001349.35
Happilyeverafter<3 Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. oktober 2008 Takk skal du ha! Det var stor hjelp i dette:) Jaja da må vi vel bare betale da... Huff det er mye penger! Vi har jo brukt det resterende fra oppussingskontoen på bilstol og andre ting. Skal ringe de og få en avbetalingsplan. Litt forståelse må de jo ha når de også har dummet seg ut her!
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 uff så kjedelig! Vi fikk en lignende regning en gang rundt 1,5 år senere ja.. det skulle ikke vært lov! Vi fikk nedbetalingsplan så det ordner seg sikkert for dere også men fy så kjipt nå før jul...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå