hippetihopp Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Hva det skyldes når jeg har vondt nederst i magen når jeg trykker der. Det kjennes ut som at det er blæra som sier au.. Det kjennes også litt når jeg står/går. Er det bare trykket fra livmora som gjør det, eller burde jeg få det sjekket, tro..? Noen med erfaring?
Mia29 Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Hei! Jeg har det samme. Ikke direkte vondt hele tiden, men ømt. (Er 16+1) Har hatt en del andre greier også, så var hos legen tidligere i uka. Alt var normalt. Men hvis du er usikker er det bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Du kan f.eks ha en urinveisinfeksjon. Jeg pleier å ta en telefon til legen først. Som oftest kan vi løse det på telefon, men noen ganger vil han ha meg inn til sjekk. (Hvis du har en jordmor du bruker kan sikkert hun også svare på dette.)
hippetihopp Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. oktober 2008 Var urinveisinfeksjon jeg også tenkte på... Har ikke hatt det før, så jeg vet ikke helt hvordan det er. Men jeg var hos jordmor i går, og hun sjekket jo urinprøven. Hadde ikke begynt å kjenne noe ennå da, så jeg fikk ikke spurt... Men snakket med legekontoret, skal innom med en ny urinprøve for en sjekk...
Mia29 Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Ofte vil en urinveisinfeksjon gi flere symptomer enn det du beskriver når det oppstår utenom svangerskap. Men jeg har hørt flere som forteller om asymptomatiske urinveisinfeksjoner i svangerskapet. Derfor har jeg konkludert med at det alltid er lurt å ta med en urinprøve hvis man skal til legen med diffuse plager i sangerskapet.
hippetihopp Skrevet 24. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2008 Var hos legen, og det var urinveisinfeksjon. Så da er vel saken klar(ere) - bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå