Gå til innhold

De våkner så tiiiiiidlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begge barna våre, på 5 år og 2 1/2 år har tydeligvis bestemt seg for å våkne grytidlig hver eneste morgen. Minsta har slutta å sove i barnehagen, så hun blir jo dødstrøtt når barne tv er ferdig. Dermed legger vi begge to rundt kl 19. Da sovner de omtrent med det samme. Gutten sover hele natta igjennom, men våkner da altså rundt halv 5 - 5. Det samme gjelder frøkna. Hun derimot, er veldig urolig om natta, skriker ofte høyt i søvne, eller mister smokk og er generelt urolig osv. Hun våkner også fryktelig tidlig.

Vi har flere ganger forsøkt å roe dem ned og få dem til å ligge litt lenger, men de er jo lysvåkne og finnes ikke trøtt i det hele tatt.

Dagen blir fryktelig lang både for dem og for oss foreldre. Hva skal vi gjøre? Har prøvd å legge dem litt senere på kvelden også, men det virker som om de har en innebygd klokke som vekker dem så tidlig uansett. Er det bare vi som har slike morgenfugler som absolutt ikke liker å ligge i ro i senga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg som synes seks halv sju er alt for tidlig. Synes synd på deg da ja. Har ikke noe tips desverre. Men føler virkelig med deg. Vi har prøvd og legge tulla senere her, men våkner på samme tid uansett.

Så hvis noen har noen tips på hvordan få de til og sove lenge så kom med det ja. Her har frøkna på 4 år bestemt at det er morgen rundt seks.. gjeeesp

Skrevet

jepp, sånn var det her i huset også... men så ble vi lei av å stå opp før seks , les halv seks stortsett, hver dag , så vi ble strenge og hun måtte ligge i sengen til seks. da var det greit at det ble morgen.

første dagen var det hyl, men andre dagen gråt hun bare til jeg var ute av rommet, og låda ofte til litt over seks også. om hun sov vet jeg ikke, men hun hvilte seg hvertfall og det hadde hun godt av. nå er det sånn at det ikke er morgen før tidligst syv, hun sover stortsett til da- og våkner hun får trenger hun å hvile.

sist uke sluttet hun å sove på dagen og nå er det tidlig for henne og stå opp rundt syv. så fra i morgen så tror jeg hun får beskjed om å legge seg igjen(ikke for at vi vil sove lenger, men for hennes del).. for hun er så sutrete/har kort lunte når hun står opp litt over 7, eller før det. det er en del biltraffik utenfor vinduet hennes om morgen og pappan står opp litt på halv syv, så tror kanskje hun våkner litt av det også...

hun er forresten 2 i november og våkner storsett 1-2 ganger om natten. hun trenger bare at vi kommer inn og gir henne smokken/viser at vi er der, så sover hun videre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...