Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #1 Skrevet 24. oktober 2008 Har nett funnet ut jeg får masse penger i bidrag;-) Til pass for barnefar,som ikke vil vedgå det nydelige barnet han har blitt pappa til.Vanligvis synes ikke jeg det er noe å skryte ut av,men den som er med på leken,får smake steken;-) Så nå så jeg plutselig lyse i tunellen,funderte lenge på hvordan jeg skulle få penge kabalen til å gå opp,å nå er jeg bare såå lettet;-)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Ikke mye å skryte av nei.. Så dette sier vel bare at vi skal slutte å høre på alenemødre som sutrer over dårlig råd.. Skjønner dere ikke, dere som på "død og liv" skal ha unger med menn dere ikke er samboere med, som dere ikke har planlagt dette sammen med: Til syvende og sist er det ungen det går utover.. Kan jo ikke være så kjekt å vokse opp og vite at "pappa vil ikke ha meg..." På tide med litt ansvar fra det kvinnelige kjønn og...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Situasjoner er forskjellig, alle ting er ikke svart/hvit.. Det er alt jeg gidder å si til deg anonym 11:52 med så voldsomme fordommer..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Vet at situasjoner er ulik og "fordømmer" ikke alle. Men slike utspill som dette, JIPPI... Og Når han er med på leken... Hva med selv å ta litt ansvar når man er med på leken.... Ansvar før.. I f.eks tilfeller med tilfeldig sex, sex en gang i uken ++ Så er det alltid bare mannen som er en drittsekk som ikke vil ta ansvar i ettertid.. Hva med å ta litt ansvar selv. Slike tilfeller er da ikke det beste for å få barn sammen. Der sambo gjennom 3 år (f.eks) stikker under graviditeten er litt annet....
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Og de eksempler som: En kompis av meg oppdaget at hun han var sammen med (de bodde ikke sammen) Hadde kastet P-pillen i søpla... Han ville ikke ha barn, i alle fall ikke da, de hadde ikke vært så veldig lenge sammen heller.. Når han tok dette opp innrømmet hun til slutt at hun sluttet med pillen for å bli gravid. Heldigvis rakk hun ikke det før han oppdaget det, og forholdet tok slutt der og da!!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Jada, selvfølgelig, man har den måten det gjøres på også. Men det skrev HI ingenting om. Så man skal ikke bare anta.. Men uansett hvordan barnet er blitt unnfanget, en egoistisk mor eller en egoistisk far.. Barnet har uansett ikke bedt om å få komme til denne verden. Så da må man gjøre det beste ut av det. Å barnebidrag er barnets penger. Så uansett så er det bare rett og rimelig at far skal betale! Et barn koster penger, så mor blir jo selvfølgelig glad!
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 JO, men å skryte av JEG FÅR MASSE PENGER I BIDRAG!! Visst skal far betale, men det skal jo mor også.. Like mye spør du meg.. Nå kommer det jo an på hva som er mye penger da.. Men, synes bare det er teit og blir litt provosert over at det er noe å skryte over.. Med MASSE i bidrag, OS, dobbel barnetrygd, blir det vel til at det er far og staten som betaler.... Hva med mor da? Visst koster det å ha barn, men ikke ubegrenset. Kjenner flere jeg som har "innrømmet" at de ikke betaler noe selv og går i pluss i forhold til det de bruker på ungen med støtten og bidraget de får..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Nå får ikke alle aleneforsørgere os da.. Kanskje greit å vite litt før man trekker forhastede konklusjoner? Men nå har det seg sånn at man har en kalkulator man går ut i fra. Eller så regner nav det ut. Da kommer det an på: Mors inntekt, fars inntekt, og fars samvær med barnet i mnd. (overnatting), så far kan bestemme litt selv også. Hvis han har samvær, så slipper han billigere unna økonimisk. Bf. til mitt barn (han ble ikke lurt, vi var samboere osv.).. Har aldri samvær med barnet vårt. Ikke sovet med barnet vårt på snart 1 år (da vi gikk fra hverandre). Han må betale meg 2500 kr. Men når jeg nå skal ut i jobb, så synker den summen. Men ikke så fantastisk mye, i forhold til hvis han hadde hatt samvær. Greit at NOEN gjør som du sier over, men hva var vitsen med å ta dette opp i innlegget til HI, ut i fra de få opplysningene du hadde fått? Bare fordi du ikke likte måten hun sa det på. Skjønner godt HI ble letta jeg.. Det er veldig tungt for psyken å ha trøbbel med økonomien, samtidig som man er alene med et barn!
OsloMor Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 Selvsagt har H.I. god grunn til å være glad, hvorfor skulle hun ikke det? Alle andre ville jo ha jublet med tanke på at en fikk det romsligere økonomisk.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #10 Skrevet 24. oktober 2008 Aner ikke noe om HIs bakgrunn, så den skal jeg ikke kommentere, men vet at det finnes menn med elendig holdning til egne barn. Eksen til ei i familien min har nå fire barn, det ene bor han sammen med. Et av de andre barna (min familie) har han samvær med hver anne helg og en dag i uka (men da får han kjøregodtgjørelse for å hente barnet i barnehagen...), de to eldste barna sine ser han ikke. Han var gift med moren deres, men kort tid etter bruddet valgte han å ikke se barna mer "fordi det var så slitsomt"... Dessuten hadde han jo et nytt liv med hun jeg er i familie med, så barna var bare plunder og heft. Disse to barna er nå 8 og 10 år, og har ikke sett faren sin på seks år- de vet ikke engang at de har fikk et nytt søsken i fjor, på tross av at de bor i samme by. Kort sagt så sliter disse to barna enormt med avvisningsfølelse og følelse av å ikke være noe verdt. Faren må betale over 4000 i måneden i bidrag til de eldste barna sine, hvilket han er kjempesint for, men jeg må ærlig innrømme at jeg synes det er flott at han får svi på den eneste måten han forstår! De sårene han har påført sine barns sjeler vil aldri leges.
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #11 Skrevet 24. oktober 2008 Til deg 11.52 Hva vet du om jeg var samboer eller ikke? Og hvorfor er det BARE vi kvinner som skal ta ansvar? At alenemødre har det så veldig BRA fordi de får OS OG DOBBEL BARNETRYGD er det største våset jeg hører/leser. De alenemødrene som har det bra, kan ihvertfall IKKE takke staten for det,det er da disse GODT lønnede,IKKE inntreserte fedrene kommer inn i bildet. Når jeg ble sittende igjen med barnet vårt alene,enda han sa han skulle være der og følge opp.Så har jeg ikke snev av dårlig samvittighet,for at han må betale. Det er INGEN som spør hvilke planer denne kvinnen hadde før hun ble uplanlagt gravid og ble sittende der ALENE.. Jeg for min del,tapte en masse penger,men ok,fikk jo noe mye BEDRE som ikke kan kjøpes for noen sum i verden. . Det er ikke ALLE som synes ABORT er like festelig. Det er ikke ALLTID ABORT er et alternativ,om man i utgangspunktet var enig om å bli foreldre. Noen ganger blir graviditeten oppdaget for sent,til å f.eks bruke angre-pillen. Har ikke angret en dag på valget mitt,selv om pappaen ombestemte seg. Så om du skjønner 11.52,så skjønner jeg alenemødre som "sutrer" over dårlig råd..Ikke alle som er "heldig" med far`s inntekt. Vi hadde 5 barn så det var ikke på "død og liv" at vi skulle ha flere barn. Å hvorfor går det utover barnet?Å være uten biologisk far,betyr ikke det samme som å være uten en fars figur,som tydeligvis i MANGE tilfeller er MYE bedre. Når en far kan forlate sitt EGET barn,for en annen kvinne. Ja da synes jeg mere synd i mannen,for det blir hans TAP. Kan jo ikke være så kjekt å vokse opp og vite at "pappa vil ikke ha meg..."?? Er det bedre med""""først ville han ha meg,men etterpå så ville han ikke likevel""""???? På tide med litt ansvar fra det kvinnelige kjønn og..? Og hvilket ansvar var det no igjen??????????? Helt nedsnødd du!!!!!!!!! Har ikke mye erfaring du skjønner jeg .
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #12 Skrevet 25. oktober 2008 jepp,venter på svar jeg.men kansje 11.52 var tidlig i seng????????
Miss Misantrop Skrevet 25. oktober 2008 #13 Skrevet 25. oktober 2008 5 barn, en mann som forlot HI for en annen kvinne da hun var gravid... og han skal vi ha SYMPATI med??!! Nei HI, masse lykke til og jeg håper han tar ansvar for barna etter hvert, og i mellomtiden gleder jeg meg med deg.
Anonym bruker Skrevet 25. oktober 2008 #16 Skrevet 25. oktober 2008 BITTER??? Hvorfor skal jeg være BITTER?? HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå