supernint Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Hei! Jeg er nå 10+2. Har vært kvalm og kastet opp i 4 uker nå, og har gått ned 3 kilo! i dag mistet jeg fyllingen i den ene tanna mi(gjeksel) Og jeg klarer knapt å spise noe eller drikke vann engang pga av smerter i tanna. Hva skal jeg gjøre? Har nemlig hørt at man ikke skal gå til tannlege under svangerskap..men kan jo ikke gå sånn som dette til slutten av mai heller.... Noen som har råd?
tubaluba Skrevet 24. oktober 2008 #2 Skrevet 24. oktober 2008 Hei. Jeg var på vanlig tannlege kontroll nå i uka ( er i uke12) Eneste forskjell var at de ikke ville ta bilder. Hadde jeg hatt hull hadde de gjordt som vanlig sa hun. Tror det skal være billigere å gå til tannlege også i graviditeten da de sier vi oftere får/har problemer med tenner/tannkjøtt. Ring dem og spør, det hadde jeg gjort. Da tannverk er noe av de værste smerter jeg vet om. Lykke til mvh
hemmeligvemmelig Skrevet 24. oktober 2008 #3 Skrevet 24. oktober 2008 Du kan gå til tannlegen, men de gjør ikke mer enn de må. Det finnes ikke noe regelverk som sier det er billigere å gå til tannlegen under svangerskap, det er minst 16 år siden dette opphørte. Angående hva de vil og ikke vil gjøre, kan du for eksempel få bedøvelse uten adrenalin som er vanlig å bruke på gravide. Noen ganger MÅ de ta bilder, men ofte kan man slippe. Det er likevel en tankevekker at om du tar en gjennomsnittlig flytur i Sør-Norge blir du utsatt for stråling tilsvarende ca 16 røntgenbilder.... Ring tannlegen du, bare du informerer om at du er gravid, så jobber de deretter lykke til!
mai^prinsessa Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg var hos tannlegen for 2 uker siden, og hadde fått høre av venner at det var farlig å bore og lignende under avngerskapet.. Spurte tannlegen om dette, og han sa at INGENTING av det han gjorde var farlig.. Eneste de var forsiktige med, var røntgen.. De kunne ta røntgen bilder, men ikke fler enn de var nødt til.. Så bare gå og fiks tanna di du!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå