Gå til innhold

"Mas" om bryllup/forlovelse pga et lite barn!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen venner da som spør om vi har tenkt på å gifte oss eller forlove oss fordi jeg nå er gravid.. Skjønner ikke hvorfor? En skal jo ikke gifte seg fordi det bare kommer et lite barn, el hva syns dere? Jeg har full forståelse for dem som ønsker og gjør det. Men slutt å spør venner osv om det når man blir gravid!! Synes det på en måte er litt frekt, det er noe en helt klart skal velge selv. En skal ikke "tvinges" inn i et ekteskap! Nei skal jeg gifte meg vil jeg at det skal være fordi det er oss 2. Ikke misforstå meg, jeg og samboeren min har vært sammen en del god år - kunne godt tenkt meg å bli gift en dag oxo :). . Og vi har det veldig bra sammen..

(En liten tankevekker, og måtte bare få ut litt frustrasjon)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ååh jeg er så enig! hvorfor alt dette pisset pga man får barn sammen... Dette er veldig individuelt, sånn er det bare!

Skrevet

enig. vi lever i 2008

Skrevet

Å få barn sammen er den største tillitserklæringen mellom mann og dame..MYE større enn å gifte seg...

Skrevet

Så hvorfor er det så vanskelig å gifte seg? Dere får barn sammen, og dere er dermed bundet til hverandre for livet. Dere må forholde dere til hverandre så lenge barnet deres, barnebarna deres osv lever. Er det ikke da en liten og betryggende ting å gifte seg? Dere får da ordnede forhold. Dersom det skulle gå galt og ende i skilsmisse, så stiller dere mye sterkere enn som samboere. Begge blir automatisk regnet som foreldre til barnet når dere er gift, og dere har dermed like rettigheter overfor barnet. Dersom en av dere skulle dø, er det tryggere å være gift enn samboere. Samboere måtte iallefall tidligere betale arveavgift (kjenner ikke reglene nå) Gifte sitter i uskiftet bo så lenge de vil.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk er så redde for å gifte seg. Jeg ser kun fordeler ved å være gift. Jeg og mannen min planla å gifte oss, men hadde ikke satt en dato. Jeg ble uplanlagt gravid, og vi fremskyndte bryllupet slik at det ble et desemberbryllup i stede for et sommerbryllup. Vi hadde 1 mnd på å planlegge. 65 gjester, sydd brudekjole, og dagen ble perfekt! Jeg var veldig glad for at bryllupet var mens babyen vår var i magen. Det hadde vært tungvint etter fødselen, med baby på armen og melkespreng. Ikke var jeg noe slankere enn da jeg var gravid heller.

Skrevet

Tror ikke du leste eller forstod det jeg skrev! Jeg vil også gifte meg en dag, og jeg aksepterer andre som gjør det pga barnet. . Men det er all den masingen rundt det, fra venner/familie etc. Hva får dere igjen for det?? Det spiller faktisk på følelser! Og det er ikke alle som har råd til å bare "hive" seg inn i et bryllup som dere gjorde! Tenk litt på det. Bryllup koster og vi prioriterer heller den lille nå. Selvom du gjorde det valget du gjorde og er gift idag så har faktisk ikke det noe med andre par å gjøre...Blir bare oppgitt og ja når folk spør og maser og spør flere ganger. Er vel bare hyggelig ment, men dere som spør burde virkelig tenke over hva dere snakker om. Det er et stort valg å ta, det er det også med å få barn. Men det er 2 forskjellige ting. .Blir bare oppgitt som sakt..

Skrevet

var den reaksjonen jeg fikk når jeg fortalte min mamma,også jeg ikke kunne si det til bestemor fordi hu ville ikke likt at jeg er gravid men ikke forlovet eller gift,de er gammeldagse,, helsigis ikke noe mere press der nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...