Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Hva synes dere om den? Har dere gått ned mye og isåfall hvor mye? Trener dere mye i tilegg og spiser bare sunt? Hilsen en som begynnte idag:)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har gått på dem, veldig fornøyd =) Jeg veide 85 kilo i januar og sluttan av mars var jeg nede på 65 kilo. Men man må jobbe mye selv om man går på disse pillene, for det er jo en forandring, å det skal holde etter pilleslutt.. Jeg trente 3-4 ganger pr. uke blant annet, gikk over til bare vann, å flere sunne vaner =) Etter de 2,5 mnd. på reductil så sluttet jeg. Hadde nok ikke fått mer heller. Men jeg har nå hatt en pause, så kroppen skal venne seg til den nye vekta, før jeg går ned dit jeg vil (til rundt 58-60 kilo).. Jeg har klart å holde vekten min i 7 mnd. nå, enda jeg har hatt treningsstopp og kosesommer.. Det som er til stor hjelp er hvis du har en som kan motivere deg, for motivasjon er viktig! Jeg var også medlem på slankenett.no gjennom hele denne perioden, å det var virkelig til hjelp. Mye støtte og mange gode råd fra andre slankere der. Lykke til! =)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Men er det bra å gå ned så mye på så kort tid? Fikk beskjed om å gå turer bare jeg og legen min sa ikke noe spesielt til meg om hva jeg skulle spise og ikke. Men jeg har litt sunn fornuft:) Jeg vil ned ca 30 kilo. Men går jeg ned bare halvparten så er jeg fornøyd. Fikk resept så jeg har i 10mnd og skal gå til kontroller 2ganger i mnd. Fikk du noe plager av å gå på tablettene? Hilsen HI.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg gikk ikke ned ett gram, ble skikkelig nedtrykt av dem.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Huff det var jo ikke bra:( Leste at man kunne få angst osv som bivirkning. Men ble du ikke fortere mett da du gikk på tablettene? Hvor fort begynner man egentlig å merke noe av disse tablettene?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg som ikke gikk ned her. Hun som gikk ned så mye, slanket seg jo som en hvilken som helst slankekur. Tror ikke pillene hadde annet enn placeboeffekt.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Gikk ned 5kg i uken de to første ukene. Normal trening og bare sunn mat. Etter det ble det 2-3-kg hver uke i en mnd. Etter dett fikk jeg et blodtrykk på 180/120 så du kan tro vi ble litt redde. Sluttet på dagen med pillene. Gav meg en veldig god start og jeg kom ned dit jeg ville. Derfor er det så viktig å gå gjevnlig til lege for sjekk. Utrolig hvor mange dumme mennesker som bare bestiller på nett uten å vite bivirkningene. Håper du kommer ned dit du vil, lykke til.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Det er nok lettere for noen enn andre å gå ned i vekt ja. Jeg har ikke vært tynn siden tidlig i barneårene. Alltid blitt kalt stygg og feit(ja selv av min mor) Det hjelper ingen, det gjør enn jo bare lei seg og stenger seg inne. Men det å flytte for seg selv, få samboer og barn gjorde at jeg koste meg masse. Og sånn ser kroppen ut også. Orker bare ikke mer å måtte reise land og strand rundt for å få tak i store nok klær feks. Det er bare deprimerende. Jeg ønsker ikke å bli veldig tynn, siden jeg ikke tror jeg vil trives med det(og jeg synes ikke sylfider ser så sunne ut. Det ser jo egentlig ut som de er syke. Ja det er no min mening). Men å gå ned sånn at jeg får på meg klær i en normal butikk hadde vært topp:) Tusen takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg er første anonym som svarte.. Jeg tror at grunnen til at jeg gikk ned så mye på så kort tid var fordi jeg aldri hadde vært så høyt oppe på vekten før, å var ikke der så lenge.. Placeboeffekt tror jeg også, men samma det, det virket =) Sikkert ikke bra å gå ned så mye så fort, men jeg har nå klart å holde vekten i 7 mnd. Selv uten aktiv trening og veldig overfokus på mat.. Men det var også derfor jeg har hatt en pause nå, for å resette kroppen (for det er viktig når man går ned mye). Fått den til å holde seg på denne vekten, sånn at den skal glemme at den har veid så mye. For kroppen vil i en tid etter slanking prøve å komme seg opp på samme vekt. Jeg kjente virkning med en gang, ble kvalm. Men det tror jeg bare var tankene mine som spilte me et puss. Men det virket hvertfall =) Jeg var også veldig redd for høyt bt. å hadde en lege som var sløv med sjekker. Derfor turte jeg heller ikke mer enn 2,5 mnd. ca. Ble også veldig tørr i munnen..
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #10 Skrevet 24. oktober 2008 Reductil har ingen effekt om man ikke spiser mindre/sunnere og trener, alt de gjør er å dempe sultfølelsen og øke metthetsfølelsen... Jeg har gått på reductil i over 3 uker nå og har gått ned 3,5 kg - har veldig lite sultfølelse og må følge klokka for å huske å spise.. Ble veldig kvalm de første dagene jeg gikk på de, og slet også med å få sove.. Men dette gikk over i løpet av ett par dager, den eneste bivirkningen jeg har nå er forstoppelse - går vel på do (nr 2) to ganger i uka eller no - men heller ikke dette er noe problem.. Viktig å gå god oppfølging av lege og sjekk av blodtrykket hver 14 dag i begynnelsen. Reductil har effekt for ca 60 % av de som tar dem, så du anonyme her oppe som ikke gikk ned et gram var vel en av de 40% som ikke kjenner noen effekt av pillene...
Anonym bruker Skrevet 24. oktober 2008 #11 Skrevet 24. oktober 2008 Og det at en person ikke har hatt effekt betyr ikke at alle vi andre bare opplever placebo effekt!!!!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå