Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Noen som har det her? Hva har tannlegen gjort?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har ikke hatt det problemet. Men det spørs jo litt hvor skadet tennene dine er. Emaljen kan jo ikke settes på igjen. Det som evt. må gjøres hvis tennene er veldig ødelagte, det iser osv. Så vil jeg tro at tannlegen kan slipe ned tannen og sette på ei krone. Er det altfor lite igjen av tannen, så er vel protese et alternativ. Alt avhenger av hvor skadet tennene er..
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Mitt tantebarn har ikke mer tenner igjen h*n er 4 år, dette pga at mor har gitt barnet brus å jus hele oppveksten (også om natten). Far til barnet har gitt beskjed om at dette må ta slutt for nå kommer snart nye tenner, men mor forsetter med det.. Hos far får barnet melk eller vann, litt brus i helger.. men nytter lite når mor ikke fyller opp
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Åååå jeg blir så provosert av sånt! Jeg jobber hos tannlegen å har sett noen tilfeller hvor barn må inn på sykehuset å ta behandling i narkose.. Det er rett og slett barnemishandling! Har ikke mor vært hos tannlegen med barnet? Huff.. det barnet må jo ha store smerter! Hun må slutt med en gang.. Hun må virkelig ikke få lov til å ødelegge de nye tenne også.. Det de i værste fall må gjøre, om de ikke kan bore og fylle, er vel å trekke dem.. For at barnet skal slippe smertene.. *arg* Hva tenker hun med??!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Har ett stebarn med ødelagte tenner, melketennene. De ble slik da hun var dødssyk enstund og eneste hun fikk i seg var jus og saft på flaske. men tror nok ikke bare det er derfor. Hun får så mye juice hun vil og temmeli gmye brus høres det ut som når hun er hos mor. Pusse tenner slurver hun unna og jeg føler jeg må passe på henne konstant. Noe jeg ikke syns bør være min oppgave
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Mitt tantebarn har ikke tenner igjen, bare små svarte stubber, så tror ikke det gjør vondt vertfall.. Men er jo ennå verre å pusse tenna til et barn godt for så å gi juse,hadde vært bedre å ikke pusset tenna i det hele tatt da nesten.. Dette går under min mening også på grenseland til barnemisshandling, tenk hvor fælt for barnet å begynne på skolen uten en eneste tann... Min bror har prøvd å få tannlege "raporter" å sånn men har ikke håii det siden han ikke har omsorgsretten, han kunne nok gjort mer for å hindre dette men vet liksom ikke helt hva han skal gjøre heller.. Legger han seg for mye oppi, blir han bare nektet samvær som "straff"
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Datteren min hadde 3 sorte, ødelagte tenner. Men ikke pga brus/syre. Fortennene ble så ille at de delte seg. Tannlegen smurte på fluor en gang i mnd mens han "forbannet" legen som ga barnet astmamedisiner i store doser og 4 kurer med antibiotika på 2 mnd når hun var 1 1/2 år... Han var overbevist om at det var antibiotikaen sin feil.. Jeg pusset tennene hennes morgen og kveld hver dag, så han mente jeg kunne være trygg på at det ikke var min feil (man skylder jo ofte på seg selv).. Forleden dag hadde vi "fest" fordi den siste sorte tanna var vekk. De nye tennene er hvite og pene iflg tannlegen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå