Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Og skulle jeg bli det så håper jeg han viser seg å være homofil. For noen svigerdatter ønsker jeg ikke! Har dere noengang tenkt over hvordan det må være å være svigermor? Når man leser de daglige trådene her inne så virker det som om at man som svigermor må veie hvert et ord man sier. Absolut alt KAN bli tatt ille opp, og da er helvete ute. Skal man være en god svigermor skal man ikke åpne kjeften i det heletatt, egen meninger er ikke lov. Jada, selvsagt finnes det svigermonstere fra helvete, men om DIB er repressentativt så er jo 90% av svigermødrene ondskapsfulle monstere som har som mål i livet å gjøre livet surt for resten av familien. Det nekter jeg å tro. De fleste er vel oppegående kvinner som ønsker det beste for sine sønner. Har dere tenkt over hvilke svigerdøtre dere er? Tipper at antallet hurpe-svigerdøtre er like høyt som hurpe-svigermødre. Noe som da skulle tilsi at 90% av damene her inne er Svigerdatter førkjer.
fumlis og skrikerungene Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg blir nok mest sannsynlig svigermonster en dag... ;-)
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Er glad for at jeg har verdens beste svigermor;) Er like mye hos henne som hjemme hos min eg en mor;)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Skumle saker ja. Vil heller ikke ha svigerdøtre. Så min datter må være heterofil, og dersom jeg får gutter må de bli homofile:).
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Får jeg en svigerdatter en dag (kan jo tenkes at en av jentene er lesbisk) så skal jeg garantere at jeg også vil ende opp som svigermonster av DIB-standard.
Tante Blås Squaw Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Ehm....har du tenkt på at døtrene dine ikke nødvendigvis kommer til å være streite? ;o) Resten av innlegget ditt var så bra sagt at jeg måtte lese det opp for venninna mi her!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 Hehe, aldri om en annen kvinne noengang kommer til å bli bra nok for sønnen min heller Han er nødt til å bli homofil!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 Helt enig med deg! Har selv en sønn da (og muligens en sønn til i magen), og jeg gleder meg til å skulle bli svigermor for deres jenter! Nei.. Nå lyger jeg.. Er vel uansett ting man ikke kan se for seg. De som klager så enormt på svigermoren sin - har somregel en eller annen side som sikkert er irriterende med seg selv også. Men er muligens mange svigermødre som blander seg litt for mye i livet til sønnene sine når de blir voksne. Slik skal jeg IKKE bli! Men skal være der så klart, og hjelpe til om og når det er ønsket. Herregud altså. Gutten min er snart 2 år, og allerede tenker jeg på det... Hehe, det er litt langt frem i tid da.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 HI: du er vel svigerdatter fra himmelen du da? Herregud så heldig svigermoren din er, eller så er du heldig som faktisk har en svigermor som er oppegående og trivelig og tolerant og forståelsesfull... Jeg har også en fin svigermor, men hun har en tendens til å være negativ til alt jeg har gjort/gjør/eller planlegger å gjøre... Hvordan blir jeg svigerdatter fra helvete da? Og når jeg ser meg rundt ellers i familien min, blant kolleger og venner, så er det faktisk ikke så mange som har et supert forhold til sin svigermor, og dette gjenspeiler seg nok her inne... Jeg håper jeg får en gutt en gang, og jeg skal faktisk prøve å være en svigermor som ikke MÅ legge seg opp i alt. Forhåpentligvis oppdrar jeg gutten min såpass bra at jeg stoler på de valgene han tar er til hans beste!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #11 Skrevet 23. oktober 2008 Svigermødre kan være vanskelige dyr. Det er ingen røyk uten ild skjønner du vel... Tenk bare på alle svigermor-vitsene... Det stammer jo fra en plass... Det handler nok mye om at enkelte mødre er vant med å stelle for sønnen sin, så hun synes kanskje det er vanskelig å gi slipp på det. Hun er vant med å ordne ting for ham og har jo gjennom oppveksten hans alltid visst hva som var best for ham. Det forandrer seg jo ikke bare fordi han flytter sammen med ett nepskrell av en dame... Så da MÅ hun bare inn å blande seg litt da...
Lillemus&mamma'n Skrevet 23. oktober 2008 #12 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har to svigermødre, jeg (en ste-) og de er trivelige damer, begge to. Min "biologiske" svigermor er bare snill og hyggelig, og i hennes øyne er jeg feilfri, alt jeg gjør er strålende, og hun er bare stolt av sine barn og svigerbarn : ) Men så skal det sies at jeg har vært positivt innstilt til min svigerforeldre fra første stund også, da. Regnet med at de måtte være bra mennesker siden kjæresten min er så bra : ) Noen foreldre (særlig mødre) synes det er veldig vanskelig når barna får seg partner, og er veldig skeptiske til alt svigerbarna foretar seg, og da blir det selvfølgelig vanskelig, men det er utrolig hvor langt man kommer med en positiv holdning : )
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #13 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er slettes ikke svigerdatteren fra himmelen. Jeg er mennesklig og har sikkert sagt og gjort ting som min svigermor har irritert seg over. Min svigermor har selvsagt også sagt eller gjort ting jeg har vært uenig i eller latt meg irritere meg over. Men jeg vil tørre å påstå at absolut alle mennesker i mitt liv på et eller annen tidspunkt har sagt noe irriterende. Når man kjenner et menneske over tid er vel ikke noe annet å forvente. Jeg tror at veldig mye går på innstilling. Noen ganger ser man ikke bjelken i sitt eget øye. Man kan sikkert plukke ut hvilket som helst menneske i sin omgangskrets og bestemme seg for at dette menneske er negativt til alt man gjør (jeg tok det bare som eksempel) og dermed vil nesten alt mennesket sier kunne tolkes dithen. Når det er sagt så var ikke innlegget mitt myntet på noen spesiell her inne, det kan godt være at akkurat din svigermor er som du sier. Mitt innlegg var ganske enkelt et svar på summen av alle svigermor-innleggene. det finnes ganske enkelt to sider av en sak.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #14 Skrevet 23. oktober 2008 det kan de nok. Men jeg tror vi svigerdøtre kan være vel så vanskelige dyr.
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #15 Skrevet 23. oktober 2008 Ofte har man kanskje lett for å føle at svigermor "blander seg" for mye. Om din mor spør om hun skal vaske gulvet for deg, er det ok... Om svigermor spør hinter hun om at du ikke klarer det selv og ikke gjør det bra nok Om mor kommer med tips ang middagen får du gode råd fra din mor. Gjør din svigermor det samme lager du ikke god nok mat til sønnen hennes... Kanskje bare svigermor ønsker å være like behjelpelig som din mor? Kanskje på tide å senge skuldrene og ikke ha alle piggene ute overfor svigermor?? Ikke ment til noen spesielle her inne, og jeg har ei super svigermor :-)
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2008 #16 Skrevet 23. oktober 2008 Min mor kommenterer ikke en brøkdel av det min svigermor gjør... Og piggene har kommet etter mer og mer etterhvert, er bare et visst antall kameler man gidder å svelge... uansett om det er svigermor eller mor. Men jeg kan love deg at dersom min mor hadde kritisert meg like mye som svigermor gjør så hadde jeg antakelig ikke hatt noe særlig forhold til min mor heller. Og forholdet mitt til svigermor gjør jeg det beste ut av, prøver å være blid og hyggelig og lukker ørene de fleste gangene hun sier noen velmenende ord, men klarer det ikke alltid. Er bare et menneske jeg også. Et eks av kommentarer fra svigermor: I den hylla der må du jo ha bøker. hvorfor har du skiftet ramme på det bildet, var ikke den gamle fin nok? Du må ikke henge fuglemat der, du ødelegger verandaen, heng det borti furuene i skogen heller! Nå må du rydde på hobbyrommet, kan ikke være så rotete! Jeg synes nå du kunne laget middag til sønnen min (en episode da han inviterte en kompis over på middag og jeg sa at da lager du middagen i dag). Nå må du passe på at humla får vokse da (sånn plante som klatrer oppover husvegger og som jeg ikke kan fordra)! Nå er det på tide å ta inn blomsterpottene. Skal du ikke male den veggen her snart? Det høres kanskje ut som jeg syter, men når det HELE tiden kommer "forslag" fra henne på hvordan jeg skal gjøre ting, så blir jeg sliten! Og jeg misunner dere som har svigermødre som lar dere få ha det familielivet dere vil med sønnen deres. men så trøster jeg meg med at det er sikkert noen som har verre svigermor enn meg også... og kanskje til og med verre svigerdøttre... For jeg er antakelig ganske udugelig av meg i forhold til hus og hjem i alle fall...
brooklyn Skrevet 24. oktober 2008 #17 Skrevet 24. oktober 2008 JAAA:) Jeg er en kjempegod svigerdatter! Mulig min svigermor synes jeg er litt streng og harsk innimellom, men det er hun også, så det går opp i opp. Hun har kommentert en ting en gang, jeg svarte, og siden har vi ikke pratet mer om det. Jeg gjør ting på min måte og hun på sin. Vi er ikke venninner, vi ser hverandre for sjeldent til det, men når vi er der borte, shopper vi sammen, går på tur, hele den greien der. Hun er den typen som vil bli underholdt, mens jeg er mer enn villig til å underholde:) Hun spurte oss hva vi ønsket oss til jul, jeg sa vi trengte nye teflon-panner. "det var da kjedelig" sa hun. "Ja, da kan vi få dem utenom", sa jeg. Da lo hun sånn at det kom vin ut av nesen hennes. Ikke at jeg er så fantastisk vittig, men jeg strekker meg for å glede henne når vi er der, og hun gjør også det samme. Jeg har to sønner og jeg håper at jeg kommer til å være en inkluderende svigermor når den til kommer, og at mitt hjem alltid er åpent for mine barn og deres "mønster-kjærester".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå