tvkrus Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Når det står at et produkt kan innholde spor av melk kan de spise det ? Datra mi har ei veninde som ikke tåler melk hu tåler ikke laktose redusert melk heller ,men rismelk eller soya melk
Tommage♀♂ Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Min lille kompis tåler ikke ren melk, og jeg unngår helst melk i matlaging, men det er ikke krise om han spiser mat med melk i. Han blir løs i magen, men viser ikke tegn til å ha vondt noe sted.
Tommage♀♂ Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Men noen reagerer jo mer enn andre da, glemte jeg å ta med
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 det kommer vel litt an på... når har ikke jeg barn med allergi selv.. men har en venninne med en ettåring som ikke tåler melk... men spørs det ikke litt på hvor sensitive man er da tro?
Pulverheksa & Hokus og Pokus Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Min lille gutt er veldig allergisk mot melk, det går ut over pusten hans. Når han var 4 uker holdt vi på å miste han pga allergisjokk. Jeg tørr ikke bruke noe der det står kan inneholde spor av melk.. men vet at mange kan. Vi fikk først beskjed av ernæringsfysiologen at han kunne ha det men legen sa nei. Så jeg ville ikke tatt sjansen. Er livredd noen skal tenke det når min sønn blir eldre og skal på besøk. Hør med foreldrene først
Trønderbærta Skrevet 23. oktober 2008 #7 Skrevet 23. oktober 2008 Gutten min (snart 3 år) er veldig allergisk mot melk. De produktene som står "kan inneholde spor av melk" inneholder ikke melk, men blir laget i samme lokale som prudukter med melk (slik som jeg har forstått det), så de kan ha fått i seg noen spor ved uhell el.l.!. Disse produktene får gutten min, og har aldri fått noen reaksjon på de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå