Gå til innhold

Kan en sterilisere seg i forbindelse med keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må i såfall keisersnittet være planlagt? Hvis fødselen bare drøyer og det sku ende med keisersnitt, går det an da?

Og må en fremdeles bet 6000-7000kr om en får gjort det i den forbindelse?

Lurer på om dette kan være et alternativ for meg. Er godt fornøyd med 4 barn, og blir så ustabil i humøret av p-piller osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner ei som steriliserte seg når hun tok keisersnitt, hun slapp da å betalte for det.. Men vet ikke om det var planlagt keisersnitt eller ikke...

Skrevet

Kjenner 2 stykker som steriliserte seg under planlagt keisersnitt. De fikk gjort det gratis da de alikevel var der inne så vidt jeg skjønte det. Dette hadde begge to diskutert med legene fra før av.

Skrevet

Ja, men må nok være planlagt snitt. Ved et hastesnitt har de ikke tid til å tenke over og ta sånne hensyn :)

Skrevet

Jepp, det kan man! :)

Har ikke noe mer info rundt det, men veit at kona til sambos fetter gjorde det sånn... Det var innviklet! =)

Skrevet

Jeg skal ha planlagt keisersnitt og fikk anbefalt å sterilisere meg samtidig siden jeg har planer om det likevel. Det var et skjema legen måtte skrive og sende til sykehuset så det blir gjort samtidig, har ikke gjordt det enda da, men regner med jeg også må skrive under på det skjemaet.

Ifølge legen min blir steriliseringen da gratis og jeg slipper unna de månedene med ventetid det ellers er på inngrepet.

Vet ikke hvordan det er om keisersnittet er akutt da, blir kanskje ikke tid til å skrive under på noe sånt da?

Skrevet

takk for svar:o)

Har jo i utganspunktet lyst på en normal fødsel hvis det er mulig, men det vil vel tiden vise etterhvert når bebisene bestemmer seg for et leie.

Skrevet

det samme har jeg også lurt på. er ikke sikkert kroppen min tåler flere graviditeter, og jeg tåler heller ikke noen form for spiral. og hormoner ønsker jeg ikke å ta mer, i og med at jeg har gått opp mange kg på grunn av dem, som jeg ikke klarer å trene bort...

og dette blir barn nummer to, og det er alltid to jeg har sett for meg som ideelt...

noen som vet hvordan de gjør dette, når det gjøres under et KS? og hva gjør de egentlig?

Skrevet

vil bare si at en kan søke gjennom lege/jordmor om sterilisering på barsel selv om en ikke gjennomgår keisersnitt. da søker en om sterilisering og har samtale med lege og får det gjennomført dersom det er mulig mens en ligger på barsel på sykehuset. det som bestemmer om det da blir gjennomført er hvor mange som skal ha kirurgisk inngrep på sykehuset i denne perioden. dette er da gratis så lenge en får gjort det når en er på barsel.

Skrevet

selv vet jeg at jeg skal ha KS... om en vil aldri så lite ;)

men er det noen som vet hva de gjør når de steriliserer oss kvinnfolka?

Skrevet

De kutter egglederene så det ikke er noen forbindelse mellom eggstokker og livmoren lenger. Vær obs på at det er små sjanser for å kunne reversere en sterilisering på en kvinne, så vær sikker =)

Du vil også ha mensen som normalt. Noen tror en sterilisering gjør at du slipper det, men det gjør du altså ikke =)

Skrevet

kroppen min tåler som sagt antageligvis ikke flere graviditeter, og jeg synes to er helt passe, så slik sett er jeg nå så sikker som jeg kan bli...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...