Gå til innhold

bryllupp i dåpen??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har ikke lyst på et stort kirkebryllupp, med masse folk og oppmerksomhet, han kan godt gjøre det alene med fest etterpå. Jeg derimot har ihvertfall lyst å ha med familien...

 

Hva med å gifte seg i kirka som overraskelse etter dåpsgudstjenesten...og selfølgelig ta festen senere...ikke den dagen??

 

Få høre deres mening da vell

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det har blitt vanlig å gifte seg og døpe barn samme dag. min mening er at det ikke passer seg. dåpsdagen er dagen til barnet,og hvis dere gifter dere så tar dere fokuset vekk fra barnet og over på dere.

jeg kunne aldri giftet meg når barnet ble døpt som du skjønner,men du må gjøre som du føler er riktig for dere...jeg hater overasskelses bursdager ,bryllup å sånt,liker å være forbredt og ordentlig kledd. ikke minst ha med gave....

Skrevet

Det bestemmer dere jo selv da... Hva mener samboeren din om den løsningen? Da er jo kirka full av både kjente og ukjente mennesker. Tenker hvis han helst ville gjøre det alene..

 

Jeg personlig ville ikke gjort det. Barndåp er barndåp, bryllup er bryllup.

  • 2 uker senere...
Skrevet

heisann;) meg å min mann gifte oss i mai 09... 1.februar har eg termin;) me får ein liden gutt:) me har bestemt oss for å døyba lillegutt i bryllupe vårt... mannen vil heller isje ha et stort bryllup me masse oppmerksomhet... så for oss e d veldig greit at lillegutt får mest oppmerksomhet:) tror dette blir bra!!! har dåkk bestemt ka dåkk vil gjør??

Skrevet

Vi skal også ha kombinert bryllup og dåp. Av den grunn att vi er fra 2 forskjellige land og vi vil at hele familien skal få delta på begge deler. Hadde vi planlagt det ene eller det andre noen uker før eller etter er det mange som ikke kommer til å komme pgs reisekostnader osv. Akkurat det argumentet at fokusen tas bort fra barnet er for meg helt tullete. Ett lite barn er like glad uansett og vil ikke merke noe forskjell. For oss er det viktigere at hele familien kan delta noe jeg er helt sikker på at når barnet blir stort ikke kommer til å reagere over.

Skrevet

Det høres helt supert ut, jeg er inne på samme tanke.

Barnet er alt for lite til å skjønne noe, så jeg tror ikke det vil bære noe nag til at mor og far får oppmerksomhet den dagen også.

Bare knytter familien ennå nærmere sammen.

Skrevet

For oss blir det kombinert bryllup og dåp :) Vi må flytte den planlagte bryllupsdatoen en måned pga lille nurkets ankomst. Vi velger å holde dåp samtidig med bryllup fordi at vi har alle samlet. Min familie har lang reisevei og da er det kjekt at de får delta i begge deler.

 

Det er mange måter å løse ulike situasjoner på. Slik jeg ser det er det viktig at dere begge er enige om hvordan det skal foregå. Et overraskelsesbryllup hadde nok gitt dåpsgjestene hakeslipp! :) Og det vil nok bli husket lenge.. Festen kan dere ta, som du skriver, ved en senere anledning.

 

Et lite notis til de som så raskt fordømmer andres løsninger. Hvorfor signerer dere med anonym? Tør dere ikke stå for egne meninger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...