Gå til innhold

Forbruksgjeld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye har dere i forbruksgjeld?

Vi har forbrukslån på 120000 og kredittkortgjeld på 80000. Ergo 200000..noe som er altfor mye, men kan betale hver måned så vi har aldri hatt purring eller inksso.

Er det mange her med forbruksgjeld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har ikke det, men jeg har absolutt ingen problemer med å forstå at det i en svært presset situasjon kan være fristende å velge en slik løsning. Men da skal ALT annet være prøvd for min del. T.o.m å spørre svigerfar om hjelp:-)

Skrevet

Ingenting. Bruker VISA-kortet innimellom, men aldri mer enn at vi kan nedbetale hele beløpet ved forfall.

Skrevet

ingen forbruksgjeld.

Bare masse huslån..

Skrevet

Ingen ting.

Har brukt ett slikt kort 1 gang og da hadde jeg 30 000 i gjeld der. betalte det ned rimelig fort og har aldri tenkt å ha slik gjeld igjen.

Nok med husog bil lånet.

Skrevet

Ingen forbruksgjeld, ingen billån litt huslån (ca 1/4 av verdien), begynte med to tomme hender og holder styring på økonomien. Hvis dere kan betale hver måned og betjener gjelden, hvorfor prøver dere ikke da å bake dette inni huslån e.l.?

Skrevet

Ingen forbrukslån, ingen kredittkort (bare tull å bruke mer enn man har), ingen billån, litt hus- og studielån. Penger på sparekonto og penger i fond. Lever heller på sparebluss, om det av og til er nødvendig, enn å ta opp forbrukslån. Det er mye frihet i å ikke ha noe særlig gjeld!!!!!!! :-)

Skrevet

Vi kjøpte noen hvitevarer på avbetaling da vi kjøpte vår første bolig for 9 år siden, men betalte ned før rentene begynte løpe...

Etter det har vi ikke hatt forbrukslån i det hele tatt. Jeg kan nok overtrekke kontoen min med en tusenlapp et par ganger i året (har litt kontokreditt), men klarer stort sett å styre økonomien greit.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å ta forbrukslån! Jeg trenger virkelig ikke så mange TING!

Skrevet

Tror vi har ca 300 000 i forbruksgjeld og kredittkort. Og vi sliter så sinnsykt med dette! Anger på det nå, men er ikke mye vi får gjort med det nå. Anbefaler ingen å ta slike lån!!!

Skrevet

Er det i tillegg til andre lån som hus- og billån, studielån etc?

Skrevet

Vi har mastercard som vi pdd skylder ca 28 000. Men vi betaler hver mnd og synes det fungerer fint som en buffer når det er lenge til lønn osv.

Skrevet

Gubben har rundt 17 000 tror jeg. Så nå er det ikke lenge før de er vekk og skal aldri komme igjen. Jeg har klipt i stykker hans kort, og ødelagt hans muligheter til å skaffe noe slikt igjen. (meg som har overtatt økonomien og den eneste som syns det er gøy å hente posten. )

Skrevet

Ingen gjeld heldigvis!

Skulle virkelig mye mye til før jeg tok opp et sånt lån!

Og samboeren min hadde aldri engang tenkt tanken! Heldigvis!

200-300 000 i forbruksgjeld? Det er veldig me penger!

Hva har dere brukt pengene på? Bare lurer...

Skrevet

jeg har ikke, men mannen min har noe gammelt som vi nå betaler inkasso på..

Tror det er rundt 100 000,- + studielånet hans..

Heldigvis jobber han litt ekstra, så alt som kommer inn over normal lønn skal inn på inkasso gjelden!

Skrevet

Søk refinansiering i husbanken hvis dere sliter mye.. 3000 000 er MYE penger!

Skrevet

Ingenting. Forstår ikke helt at noen tar opp forbrukslån. For alle vet jo at det er vanvittig dyrt. Regnestykket er jo enkelt for de fleste skulle jeg tro: man bruker ikke penger man ikke har! Da gjør man seg selv en bjørnetjeneste, for har man ikke penger nå, - så har man gjerne ikke penger senere heller, og hvordan skal man da få tilbakebetalt forbrukslånet?

Kan derimot forstå at man til nød kan ta et kredittkjøp, forutsatt at man vet man får penger inn innen forfallsdato for kredittkjøpet, samt sørger for å betale inn beløpet inne forfallsdatoen. Da kan det jo faktisk lønne seg også, fordi man får renter på de få summene man måtte ha på konto frem til forfallsdato, i tillegg til at kredittkjøpet ikke får påløpt noen renter.

Skrevet

vi har ca 50 000 i kred kort, og han har ca tilsvarende i forb.lån...

kred kortene er klippet i småbiter!!

Skrevet

Har heldigvis ikke noe forbrukslån! Jeg har et mastercard,men det er aldri brukt. Kun i krisetilfelle om mitt andre kort skulle bli stjålet eller noe. Min bank er langt borde, derfor denne sikkerheten frem til jeg eventuelt kunne fått nytt kort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...