***Juanita*** Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Vi reiser til Italia på lørdag og svigerfar har bestilt leiebil fra Hertz. Det skal være med barnesete til lillemann på 14 mnd. Men hva slags barnesete kan man forvente, tror dere?
***Juanita*** Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 23. oktober 2008 denne forsvant fort fra førstesiden, gitt
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Vi leide fra Avis på Kreta i sommer. Bra barnesete, har ikke hørt om merket før. Men virket solid. De lo da vi spurte om de hadde bakovervendt sete. Det hadde de knapt hørt om. Men selv om det var forovervendt så var det med egne seler i sete. Og en solid festeanordning til bilens sele. God tur og god ferie:o)
MathildeC Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Vi leide i Italia i sommer, fikk et helt nytt sete, husker ikke merket dessverre men det var et kjent merke. Kun forovervendt. Ingen hjelp til å montere det, så vi var halvnervøse hele ferien for at hele greia var montert feil. Leide også på Mallorca, da var vi fire jenter med babyer og vi fikk babyseter (tror det var maxicosien). Festet med beltet. Det var veldig greit.
SaDa Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Da vi var i Roma så jeg Hertz hadde bra seter. Vi hadde ingen barn med, men gikk forbi utleie stedet dems på sentralbanestasjonen. Trur nok ikke dere får dårlig sete, men det er sikkert et forovervend sete.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Hertz er jo kjent så burde jo være ganske sikkert. Men nå kommer jeg hjem fra 1 mnd ferie i tyrkia og har sett ganske mye rart hvordan de gjør ting i andre land. Hvis du vil være sikker hvorfor ikke bestille en ekstra kolli og ta med bilstol (hvis dere har mulighet for det da - for regner med dere skal ha med barnev. også).
***Juanita*** Skrevet 23. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 23. oktober 2008 Kundeservice sier at det er uvisst hvilket merke, men at det sef er et sete som er godkjent i Italia og EU. Så da regner jeg med at det er forovervendt. Men tar vel ikke med eget sete bare for å få bakovervendt sete, som etter det jeg har forstått er det optimale (har ikke bil selv, så jeg har ikke så mye erfaring med dette)? Det er dessuten ingen bilferie vi skal på, så det blir jo ikke så mye kjøring. Jeg må spørre dere, for mannen min sier bare hele tiden at det er "your call", altså opp til meg å bestemme...!
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 24. oktober 2008 #8 Skrevet 24. oktober 2008 Vi leide bil i Italia i fjor, da jenta vår var 3. Da fikk vi et Chiccosete, som så helt greit ut. Det var ikke nyeste modell, men ikke helt antikt, heller. Bakovervendt er nok mye å forlange, men jeg ville tatt en telefon til Hertz og spurt litt.
ariel78 Skrevet 24. oktober 2008 #9 Skrevet 24. oktober 2008 Vi har leid flere ganger i utlandet også i Italia, fått hele greie godt brukte forvervendte seter. Det vi har hjemme er bedre, men vil ikke sende det på lyet å risikere å få skader på det osv.
Makkapakka Skrevet 24. oktober 2008 #10 Skrevet 24. oktober 2008 Hei Vi har leid biler i både Italia og Frankrike. Nå sist i Frankrike hadde vi med lille jenta vår, da 10 mnd. Vi hadde på forhånd bestilt babybarnesete. Når vi kom frem fikk vi et nytt og fint barnesete, fremovervendt til litt større barn. Det sa vi nei takk til, ikke aktuelt, hun er ikke gammel nok til det setet osv. De ansatte var svært hjelpsomme, så jo at det ikke passet og lette frem et babybarnesete. Vi fikk et litt gammelt sete (kjent merke), men kunne ha det bakovervendt. "Hvis dere maser litt", så får dere nok det dere behøver. Uansett, det er tryggere med forovervendt sete enn ingen sete i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå