Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 I sommer var gutten min på 4 år i bursdag hos ei jente fra barnehagen. Da han kom hjem etter at mannen min hadde henta han, hadde han to store hull i den nye buksa på knærene, samt store riper/skraper på armene og magen.. Jeg spurte hva som hadde skjedd og han sier han hadde klatret i et tre i hagen til hun som hadde bursdag og falt ned derfra... Hørte ikke et ord fra foreldrene angående dette... Når jeg har barnebursdager pleier jeg da og følge med på hvor og hva barna gjør. Verste scenaro jeg kan tenke meg er jo at barna skal skade seg hjemme hos meg...jeg har jo ansvaret for de barnra som er på bursdag hos min sønn mener nå jeg da men.... Noen synspunkter?
MintCondition Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Hadde du nektet en 4-åring å klatre i et tre da?
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Kanskje ikke nektet nei, men jeg hadde ihvertfall fulgt med slik at han ikke gikk så høyt opp og evt. tatt imot hvis han hadde falt. Kunne ikke falle meg inn å ikke følge skikkelig med.
tofire Skrevet 23. oktober 2008 #4 Skrevet 23. oktober 2008 Det kan rett og slett hende at det ikke var et veldig dramatisk fall. Slik at han heller ikke gråt og at de derfor ikke merket det... Betyr ikke nødvendigvis at de var uoppmerksome/uansvarlige. Da jeg jobbet i bhg før så var det gjerne sånn at når noen av barna feks. falt, så var det ikke altid de hadde "tid til å gråte", fordi de hadde det så gøy mens de lekte... Ikke vet jeg, noen tanker bare...
Tommage♀♂ Skrevet 23. oktober 2008 #5 Skrevet 23. oktober 2008 Påstår du at du i en barnebursdag hvor du er vært har FULL oversikt over ALLE barna til enhver tid? Ting skjer, get over it. Uenig med deg, kan ikke se at de har vaært uansvarlige.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Riftene på magen og armen var sikkert 20-30 cm lange og buksa hadde svære hull og knærne helt røde...så ut som det hadde vært ganske ille da men..
-Hengebuksvinet- Skrevet 23. oktober 2008 #8 Skrevet 23. oktober 2008 hadde nok ikke reagert så mye på det. Dessuten hentet jo mannen din, og fikk da vite hva som var skjedd? Eller var det gutten som fortalte? Om de ikke tok intianativ til å fortelle det, burde vel han ha vist interesse og spurt? En barnebursdag er hektisk, og da kan sånne ting lett skje. Gutten din hadde det nok moro, når han fikk bevege seg og klatre i tre. Ikke bare sitte fint på en stol og få kjeft om man søler. Min sønn brøt hånden på trampolina til en nabounge. Er de da automatisk uansvarlige?
Honningmelon Skrevet 23. oktober 2008 #9 Skrevet 23. oktober 2008 Etter min mening er dette slik som kan skje med barn i den alderen, og det er jo ikke sikkert han var så høyt opp? Men, jeg hadde helt klart fortalt foreldrene om dette når de kom for å hente, eller evt. ringt foreldrene der og da, så de var klar over det.
OsloMor Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Følger du ikke med her inne neffie? Det nye innen uansvarlighet er å sende med ungene kneipbrød i matpakka eller tillate matdeling med sidemannen i barnehagen;)
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #11 Skrevet 23. oktober 2008 Når jeg har barnebursag er jo mannen min og svigermor alltid med...og jeg tørr påstå at vi 3 har full oversikt over hva som skjer ja..., men nå har sønnen min bursdag på vinteren og da er vi jo inne og feirer og jeg ser jo at det er lettere å passe på da... Det jeg reagte på var at de ikke sa noenting om fallet til oss...
-Hengebuksvinet- Skrevet 23. oktober 2008 #13 Skrevet 23. oktober 2008 når du/han ikke kjenner foreldrene. Her var ofte foreldrene med i barnebursdagene da barna var i den aldersgruppen. ;-)
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #14 Skrevet 23. oktober 2008 HAHA...!!!! ja, ikke sant...Gud forby kneippbrød, men la ungene leke fritt uten tilsyn!!! jadaaaaaaaaaaaaa...dette er dib verden...hvor man er uansvarlige foreldre hvis man ikke har reime dress, bruker våt servietter, deler nistepakker og for ikke å snakke om brunost og prim på brødskiva.... Ring barnevernet nå!!!
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #15 Skrevet 23. oktober 2008 Vi spurte han om han ville vi skulle være der ettersom han ikke kjente foreldrene, men det ville han ikke. Han kjente jo alle barna som var der og regner med han følte seg trygg da..
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #16 Skrevet 23. oktober 2008 Det vet jeg jo ikke, men når du har lange rifter på kroppen og i tillegg store hull på knærene har du ikke falt en halvmeter liksom...
~~DoraDora~~ Skrevet 23. oktober 2008 #17 Skrevet 23. oktober 2008 Her tar vi også ansvar når vi inviterer til gebursdager. Vi har helt klart full oversikt. (Spesielt når ungene kun er 4 år) ....og vi klatrer ikke i trær når vi har finklærne på Jeg kan godt forstå at du reagerer her.
erteposen + 4 Skrevet 23. oktober 2008 #18 Skrevet 23. oktober 2008 Hadde sikkert sagt ifra at gutten datt ned, men i virvarret rundt henting og i og med at gutten kan snakke selv så kunne jeg glatt å glemt det. En kan jo ikke nekte barn å klatre i et tre om det er der barna leker til vanlig.
Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #19 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg syns det var uansvarlig. Hadde heller ikke latt en 4-åring klatre i et tre, syns de er for små til det.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 23. oktober 2008 #20 Skrevet 23. oktober 2008 At barna klatret i trær kan jo ha skjedd uten at de så det, men jeg hadde sagt ifra til foreldrene hvis ett av barna som kom i bursdagen til min sønn hadde forlatt med skader på klær og hadde ramlet. Jeg mener at de skulle sagt ifra....
Tommage♀♂ Skrevet 23. oktober 2008 #21 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg er av den oppfatning at det de klarer bør de få lov til. Vet da om barn i 2-3-års alderen som klatrer i trær, helt naturlig at en 4-åring gjør det også. Om denne 4-åringen ikke får lov til det, så burde vel foreldrene vært til stede, eller gitt beskjed på forhånd. De kunne godt gitt beskjed ja, om de så hva som skjedde, men jeg hadde ikke klandret dem om det var mine barn. Barn leker, sånn er det bare
~~DoraDora~~ Skrevet 23. oktober 2008 #22 Skrevet 23. oktober 2008 Fireåringen min ffår lov å klatre i trær, og vi oppmuntrer ungene til å gjøre det. Men ikke i selskapsklær da.... Og jeg forventer at de som holder selkskap har full kontroll. Hvis ikke bør de be foreldrene være med.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 24. oktober 2008 #23 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg synes absolutt at de burde fortalt om uhellet, når gutten deres ble hentet! Hadde gutten min kommet hjem med store rivemerker, og hull i buksene, så hadde jeg jo selvfølgelig lurt fælt på hva som hadde skjedd, og hadde blitt overasket dersom ingen sa noe. Seff er det ikke en enkel sak å håndtere viltre gutter (har selv hatt 17 gutter i selskapet fra "fostergutten" vår bodde her, fra 1-5 klasse), men man må ha oversikt over dem, spesielt når de skal være ute. Nå var det jo ikke noen store skader, men klærne var jo ødelagt, og han hadde skraper, så jeg synes det var rart at de ikke sa noe.
kokosyklus Skrevet 24. oktober 2008 #24 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg pleier å drikke meg full når vi har barnebursdager her jeg. Synes det blir så mye lettere å takle bråket på den måten. Ikke så full at jeg sjangler rundt da, men nok til at jeg har det artig. Har fått bedskjed av barnehagen at barnet mitt stadig vekk stjeler matpakka til andre barn og at det snart er på tide at jeg sender med henne egen mat. Jeg kan bare ikke helt se problemet. Man må lære barna næringsvett; det er ikke mitt problem at de andre barna ikke kan forsvare seg bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå