Gå til innhold

Har dere vært på første kontroll enda?


Mamma til gullet og en i magen

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid med nr 2 og var på første kontroll i dag, uke 9. Det gikk bra, men terminen ble flyttet litt tilbake - fra 4.juni til 30.mai...

Ja, ja, jeg holder meg her inne til jeg får UL termin!

 

Er veldig glad for at alt så bra ut, så er det bare å fortsette med den sunne livsstilen:)

 

Hvordan går det med dere andre? Hatt første kontroll enda?

 

Ha en fortsatt fin kveld.

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På en måte, men egentlig ikke... Er bare 4+5, men sliter med kvalme og svimmelhet pga. lavt blodtrykk så har vært en tur hos legen. Siden jeg har ekstrem nåleskrekk tok de like greit alle blodprøver når jeg allikevel måtte stikkes, så slipper jeg neste gang. Så skal jeg på tidlig UL neste torsdag, siden jeg har vært gravid utenfor livmoren før. Og så har jeg satt opp kontroll både 5 og 17 november :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg begynte på uke 9 i dag, og var til lege på tirsdag. Men da undersøkte de ikke noe. Fikk bare foreløpig termin, og en ny time... Var for tilig til både veiing, blodprøver etc.. Så kom ut derifra, like uvitende som da jeg gikk inn....!!?!!

Har ny legetime i uke 12..

Så det er tydlig stor forskjell på praksisen rundt omkring....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg e i uke 9 og har vært 2 ganger allerede. dato for ordinær ul har jeg også fått. hadde ett veldig komplisert sv.skap sist gang så blir følgt nøye opp. litt rar følelse og ha vært til kontroll så tidlig når man ikke er over den magiske grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha..?

Jeg ble både veid (blæh) og stukket. Fylte ut helsekortet og fikk gyn.undersøkelse..Legen kjente på livmoren og bekreftet at den var forstørret som den skal være 2.gang ca uke 9. Hun sa det virket som om det bare var en der inne..hehe. Greit det:)

 

Jeg skal tilbake om en mnd for å sjekke blodtrykk, siden jeg fikk svangerskapsforgiftning sist. Heldigvis var det helt normalt nå...

 

Lykke til til dere begge to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yezzz!!!!;

Det hørtes jo rart ut at de sa det var for tidlig for veiing og blodprøver...? Jeg er jo 4 uker mindre enn deg, og jeg har blitt både veid og fått sjekket blodprøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er virkelig veldig ulik praksis fra lege til lege ang kontroller og slikt.

Jeg tipper at jeg er ca der du er nå i svangerskapet, og jeg skal på min første kontroll hos lege 20.november... Men som sagt, hos meg er jo terminen veldig usikker enda, så det er gjerne derfor de drøyer an litt.

Jeg er frestn også nygift, og vi venter vårt første barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på første kontroll i uke 8..lurer nemlig på om det går an å få tilbud om tidlig ul siden jeg hadde sa for 1år siden...ser her inne at det er mange andre som har vært på det..hvis ikke finnes det vel nok av privat klinikker som kan ta tidlig ul..håper det=)

er også nygift, men vi venter nr 2=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll når jeg var 5 uker + 2 på vei.

Fikk tatt alle blodprøvene på nytt igjen, selv om de ble tatt i juli. Hadde en SA i august. Er vist en regel om å må ta alle blodprøvene på nytt selv om det hadde gått kort tid i mellom.

 

Var til gynekologen min i dag, og fikk se livmora og fostersekken og en bitte liten prikk som var fosteret.

 

Siden jeg hadde SA så får jeg litt mer oppfølging denne gangen i starten, og det er jeg veldig glad for.

 

Skal tilbake om litt over ei uke, og da kan vi se hjertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på kontroll på onsdag, er i uke 7. Ingen veiing, ikke noe utfylling av kort eller gyn.sjekk. Tok blodprøver, snakket om min/vår situasjon.

Fikk ny time om ca 1 mnd, hun regnet da med at vi kanskje kunne høre fosterlyd!

Er og nygift og jobber med å "gro" vårt første barn... = 0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fylt ut kort eller tatt GU da, bare veid og tatt blodprøver. Kort regner jeg med vi fyller ut når jeg skal til kontroll 17. november, og GU er det godt mulig vi tar på torsdag når jeg skal til tidlig ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6+2 i dag og skal til gynekologen på torsdag for ul...må ha en bekreftelse på at det er liv,siden jeg hadde en såkalt missed abortion i mars.grugleder meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på første kontroll og ble sendt rett til ul pga blødninger. Heldigvis var alt helt i orden og fikk se at der var en liten en som lignet på en...ja....klump...hehe... fikk se hjerteslagene og det må jeg si var en spesiell opplevelse! Var nesten slik at jeg ville ta med meg ul utstyret hjem så jeg kan se på hjerteslagene helt til pjokken kommer ut hihi. Så ille er det vel ikke, men det gjorde veldig godt og det var veldig betryggende å få bekreftet at alt sto bra til der inne.

 

Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er 5+1 uker, og skal til min første kontroll om 2,5 uker, da er jeg i 8. uke. Litt beroligende å se at det er forskjellige praksiser ute å går, trodde i utgangspunkte jeg skulle inn med en gang. Jeg får vel bare være tålmodig:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid med nr 1 :)

Er 6 uker + 3 dager, og har ikke hatt time hos legen enda. Skal 17 November og da er jeg 9 uker . Gleder meg til aa se at alt er greit der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og gratulerer med graviditeten! :) Jeg er i svangerskapsuke 7, og har ikke min første svangerskapskontroll før 17 desember!! Synes det er fryktellig lenge til, og er redd for at helsesekretæren misforstod meg da jeg ringte. Skal prøve å ringe å snakke med legekontoret igjen, å se om jeg får en tidligere time. Vil jo få bekreftet at alt står bra til, og samtidig få noen råd og tips ang mat, kosttilskudd osv.. Håper de ikke tar meg for å være en desperat 1.gangsfødene mor, men jeg aner virkelig ingenting om denne tilstanden, og synes hele graviditeten er litt skremmende skummel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

 

jeg er 5+5 idag, og har kun vært innom legen for å få henvisning til tidlig ul. det skal jeg i uke 7, ellers blir første vanlige kontroll i uke 10. synes det er litt vel sent jeg, men nå får jeg ihvertfall en tidlig ul :)

 

kommer dere til å gå til fastlege, jordmor, gynekolog eller en kombinasjon av disse utover i svangerskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk:)

Misunner dere som kommer inn til kontroll så tidlig:)

Alt jeg har som bekreftelse er en CB digital.. Skal ikke til kontroll før jeg er 11+1 ca... Syntes det var veldig lenge til, siden jeg ringte legen når jeg var 4+2.

er nå 9+0 fått kul nederst på magen (??? syntes det er veldig tidlig men hva vet jeg??) så alle jeg har møtt i familien har skjønt jeg er gravid.. (har alltid hatt flat mage og trent mye for å ha det :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk vært inniom legen..

Men da fikk jeg et håndtrykk, gratulerer og 3 uker sykemelding siden jeg ikke kan jobbe på sjøen.. Noe spes syntes jeg da jeg stod utenfor med sykemld i hånden...

og var egentlig helt clueless..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...