Gjest Skrevet 23. oktober 2008 #1 Skrevet 23. oktober 2008 Noen som har gode tips mot tett nese? Nå har jeg vært pottetett i over to uker, saltvann hjelper ikke en dritt og annen nesespray skal man vel helst ikke ta. Jeg har måttet bruke litt på kvelden for i det hele tatt få sove om natta, men nå har jeg brukt det over en uke og har ikke lyst til å fortsette... Hjeeeelp! Blir smårar av å våkne med tunga klistret til ganen og følelsen av å svelge grovt sandpapir!
mammapusen Skrevet 23. oktober 2008 #2 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg har vært tett i nesa i ca 3 mnd nå:-( Er 20 uker i dag, så regner med jeg kommer til å være tett en stund til! Jeg bruker nesespray, vanlig otrivin. Hadde krepert hvis jeg ikke brukte det. Prøver jo å begrense det litt, men tar det når jeg må.
Steinarsgirl - nr 3?? Skrevet 23. oktober 2008 #3 Skrevet 23. oktober 2008 Jeg kan også bare glemme søvn om jeg ikke får brukt noe nesespray, bruker otrivin for barn.... Må ha det, bare må ha det:-)
Nea og juniors mamma Skrevet 24. oktober 2008 #4 Skrevet 24. oktober 2008 Er på min 4 uke nå og holder på å gå på veggene. Hadde det ikke vært for nesespray så hadde jeg måtte sykemelde meg ettersom jeg da overhode ikke hadde fått sovet. Du kan fint bruke nesespray og dette er å lese i felleskatalogen: Otrivin og Zymelin; Oksymetazolin, Rhinox; Xylometazolin Graviditet: Administrert intranasalt absorberes virkestoffene i liten grad. Risikoen for at den vasokonstriktive farmakodynamiske effekten kan gi fosterskadelige effekter er derfor liten. Preparatene kan brukes ved graviditet i terapeutiske doser. Så kjør på og få et bedre liv Tips jeg fikk av en kollega var å spraye bare det ene (samme) neseboret gjennom dagen. Da unngår en at begge blir "avhengi" av nesespray. Før jeg legger meg må jeg imidlertid spraye begge og det går helt greit.
Lille blå fugl Skrevet 24. oktober 2008 #5 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg holder og på å bli gal! Har brukt nese spray en mnd nå... er 26 uker på vei! Hadde det slik forrige svangerskap og. Tok det opp med legen og han sa at jeg måtte bare bruke det for så å avvenne meg når ungen var ute! Har nok av andre plager om jeg ikke skal få sove av tett nese! Det beste var at jeg sist gang ikke trengte å avvenne meg! To dager etter hun var ute trengte jeg bare ikke å bruke mer! fantastisk deilig:) Jeg brukte det altså i tre mnd sist gang og... ikke akkurat terapeutiske doser med tre mnd... men men!
guttespire i magen Skrevet 24. oktober 2008 #6 Skrevet 24. oktober 2008 Har dere prøved Miwana Mentol Plus.. En oppfriskende hyperton saltvannsoppløsning med mentol..Helt vidunderlig spør du meg=) Fåes kjøpt på apoteket
Liljekonvall<3 Skrevet 24. oktober 2008 #7 Skrevet 24. oktober 2008 Jeg sliter med det samme selv.. Har brukt nesespray i over en mnd nå, og tok det opp med legen sist uke. Hun sa at jeg trygt kunne bruke nesespray. Bedre det enn å ikke sove om natten eller i værste fall å få bihulebetennelse. Så ikke vær redd for å bruke det! =)
bondemor Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 vanlig saltvann og sånn horn i plast til neseskylling er kjempe effektivt!
Skihild Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Må henge meg på denne her! Kan virkelig anbefale den Miwana mentol plus saltvannssprayen. Har prøvd vanlig saltvann og det fungera dårlig! Har gått tett siden starten av august, og har termin i februar. Og hadde ikke lyst til å bruke otrivin hele den perioden. For otrivin har vært helt påkrevd, for å eksistere rett og slett, i hverdagen. Har brukt Miwana i en uke ca nå, og er helt fin. Kan bli litt tett om natta, men da er det bare å spraye i litt, og det opner seg! Så løp og kjøp jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå